"علی زینی وند" در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گفت: اینکه از سوی عده ای گفته می شود آب انتقالی به یزد در صنعت، کشاورزی و گلخانه مصرف می شود، واقعیت ندارد و این آب با مدیریت صحیحی که از ابتدا انجام شده صرفا برای آب آشامیدنی مردم است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و هیئت رئیسه و اعضای این شورا در مجموعه فرهنگی، تفریحی و توریستی کاریزلند موسسه کوثر یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد ماه شعبان به اهمیت و تاثیرگذاری روابط عمومی اشاره و بیان کرد: روابط عمومی ها باید تقويت كننده راهبردهای صحيح مدیریتی استان باشند.
"علی زینی وند" ادامه داد: نگاه مدیریت ارشد استان در این مقطع زمانی این است که روابط عمومی ها به جایگاه واقعی خود دست یابند و آن حریّت، رسالت خبری و استقلالشان حفظ شود.
وی افزود: اگر خواستید میزان توانمندی، درک و هوش یک مدیر را در عرصه مدیریتی ای که برعهده اش گذاشته شده مشاهده کنید، باید ببینید چه فردی را برای روابط عمومی انتخاب کرده است و چقدر به حوزه روابط عمومی اهمیت می دهد.
زینی وند با اشاره به نامگذاری دقیق امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "حمایت از کالای ایرانی" از روابط عمومی های استان خواست که در رابطه با عملیاتی شدن این فرمایش رهبر فرزانه انقلاب برای دستگاهها و رسانه ها هدف گذاری و دستاوردهای آن را برای کشور و استان تبیین کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه مجموعه رسانه های استان مجموعه بسیار خوبی است و خبرنگاران در این حوزه عاقلانه، منطقی و از روی صداقت کار می کنند، گفت: فضای کارشناسی روابط عمومی و رسانه در استان باید آنقدر قوی باشد که هیچ کس اعم از مدیر، خبرنگار، دانشگاهی و صاحب یک کانال خبری جرات نکند حرف غیرعلمی و غیرمنطقی بزند.


ضرورت فرهنگ سازی در رابطه با مصرف آب


زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر و قطع آب انتقالی به استان یزد از سوی عده ای بیان کرد: از اینکه کشور به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی های پی درپی با بحران آب روبروست شکی در آن نیست اما این آب انتقالی به استان تصمیمی است که از دهه ۶۰ پیش بینی شده است و امروز و در اتفاقات اخیر روی این موضوع بد تبلیغ شده و به عنوان مثال به دروغ اعلام می شود که این تصمیم مربوط به زمان دولت اصلاحات بوده است.
وی ادامه داد: استان های زاگرس نشین تامین کننده اصلی منابع آب هستند و اینکه عده ای به بهانه اینکه این آب انتقالی قانونی از استان و بخش آنها می گذرد، بیایند و حیات استان یزد را مورد تعرض قرار دهند این کار اصلا در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: البته حساب مردم صبور اصفهان، امام جمعه معزز، استاندار و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جداست و استاندار محترم با سفری که به تهران داشته اند پیگیر خسارت های وارده به تاسیسات استان و برخورد جدّی و قانونی با قانون شکنان هستند.
زینی وند ضمن قدردانی از فرهنگ غنی مردم یزد، همراهی علما و روحانیون، فهم نخبگان و دید خوب مدیران استان در صبوری و درایت در اتفاقات اخیر خاطرنشان کرد: ما هرگز به مردم شریف اصفهان تعرض نکرده و نمی کنیم ولی انتقال آب قانونی به یزد که به کمتر از نصف در زمان تخصیص در دهه ۶۰  کاهش یافته است باید تدام یابد.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی ها و رسانه ها در رابطه با درست مصرف کردن آب گفت: اینکه از سوی عده ای و بدون سند گفته می شود آب انتقالی به یزد در صنعت، کشاورزی و گلخانه مصرف می شود، واقعيت ندارد و این آب با مدیریت صحیحی که از ابتدا انجام شده  برای آب آشامیدنی مردم است.


وجود فرصت های کم نظیر سرمایه گذاری در استان


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود با بیان اینکه فرصت های کم نظیر سرمایه گذاری در استان یزد وجود دارد، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید به دولت کمک کنند تا با اعتمادسازی ای که فراهم می کنند سرمایه های خُرد مردم برای سرمایه گذاری جذب شود و به کمک سرمایه گذاری خارجی پروژه های مهمی را در استان با اولویت تقویت صنایع بزرگ، هدف گذاری بر صنایع های تک و دانش بنیان و اشتغال فارغ اتحصیلان دانشگاهی به بهره برداری برسانیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا