مديركل امنيتي و انتظامي استانداري يزد پيرامون مشكلات کم‌آبی و اتفاقات اخير درزمینهٔ خط انتقال آب شرب به استان يزد با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش و فاصله گرفتن از تنش‌های اجتماعي گفت: آگاهي بخشي اثرگذار و مديريت منسجم از سوي مردم و مسئولان پشتوانه مؤثر در ساماندهي موضوع آب است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، با توجه به‌مواجهه استان يزد با موضوع خشک‌سالی و کم‌آبی از یک‌سو و مسائل پیش‌آمده براي خط تأمین آب شرب از سوي ديگر؛ مديركل امنيتي و انتظامي استانداري يزد حفظ آرامش، آگاهي بخشي اثرگذار و فاصله گرفتن از تنش‌های اجتماعي را از ضرورت‌های مهم پيش رو دانست و بر نقش مردم و مسئولان در مديريت منسجم نسبت به موضوع آب اشاره كرد.
 «محمدحسين امامي» گفت: امروزه کم‌آبی و خشک‌سالی به‌عنوان يك دغدغه مهم در سراسر جهان مطرح است و اغلب مناطق دنيا درشدت و ضعف‌های مختلف با اين موضوع روبه‌رو می‌باشند و در مسير چاره‌اندیشی براي حل آن تلاش می‌کنند.
وی افزود: استان يزد دریکی از كم بارش ترين و کویری‌ترین مناطق واقع‌شده و به علت كاهش نزولات طبيعي در چند سال اخير با مشكل کم‌آبی به‌ویژه درزمینه شرب و مصارف خانگي روبه‌رو هستيم طبیعتاً چون آب شرب مردم يك نياز حياتي است اهميت اين موضوع دوچندان می‌شود.
این مقام مسئول بيان كرد: آگاهي نسبت به کم‌آبی و مديريت مصرف از موضوعات مهمي است كه بايد در اولويت قرار بگيرد و بر اين اساس نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهي بخشي مؤثر البته بافاصله گرفتن از تنش‌های اجتماعي و عدم توجه به برخي جهت‌گیری‌های مشکل‌ساز اهميتي دوچندان دارد.
مديركل امنيتي و انتظامي استانداري گفت: جامعه نيازمند اطلاعات عمومي و علمي در موضوع آب است و فعالان اجتماعي با توليد محتواي تأثیرگذار بايد شرايط را براي نزديك شدن هر چه بيشتر به نگاه منطقي فراهم سازند تا با صدايي واحد بتوانيم تمام تلاش خود را براي مديريت اين مسئله مهم و با ابعاد مختلف به‌کارگیریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا