فرماندار يزد گفت: حمایت مسؤولان از تولید داخلی و خرید کالاهای داخلی توسط مردم منجر به بهبود و رونق تولید و در نهایت افزایش اشتغال است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اولين جلسه كارگروه اشتغال شهرستان يزد در سالجاري به منظور بررسي طرح ها مورد نظر در زمينه اشتغال فراگير روستايي به رياست فرماندار يزد تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با تبريك سال جديد و آرزوي موفقيت براي مديران در راستاي خدمتگزاري به مردم اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته با همدلي و همراهي مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان اقدامات بسيار خوبي در سطح شهرستان صورت گرفت كه اميدواريم اين روند در سال جاري نيز با همت بيشتري ادامه يابد.

فرماندار يزد در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال جديد به عنوان « سال حمايت از كالاي ايراني » از سوي مقام معظم رهبري افزود: يكي از مهمترين برنامه هايي كه قطعاً در سالجاري بايد مدنظر مديران باشد بهبود شرايط اشتغال و توجه به وضعيت واحدهاي توليدي است.

وي اضافه كرد: تحقق شعار سال نیازمند همت مضاعف مسئولان در حمایت از تولید داخلی و همراهی مردم با خرید کالای ایرانی است.

سالاري در بخشي ديگر از سخنان خود با اعلام اينكه با پيگيري هاي صورت گرفته رسته اشتغال ورزشي به رسته هاي پرداخت تسهيلات اضافه شده و از اين به بعد طرح هاي مختلف در اين زمينه قابليت بررسي و دريافت تسهيلات را دارند تصريح كرد: افزايش سهم شهرستان در ميزان تسهيلات در نظر گرفته شده در دو حوزه فراگير و روستايي لازمه اطلاع رساني و همت مضاعف دستگاه هاي اجرايي را مي طلبد تا به درخواست هاي متقاضيان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

 عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با بيان اينكه دستگاه هاي اجرايي بايد مدارك لازم براي بارگذاري بر روي سامانه كارا را مدنظر داشته باشند گفت: انتظار داريم اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان به عنوان دبيرجلسات كارگروه اشتغال شهرستان توجيهات لازم را براي ادارات و نهادهاي مرتبط داشته باشد.

فرماندار يزد در پايان خواستار اطلاع رساني به مردم در خصوص ارائه تسهيلات ارزان قيمت به متقاضيان شد و افزود: فرمانداري و بخشداري در اين رابطه مكاتباتي را به منظور اطلاع رساني شرايط و ضوابط با شوراهاي اسلامي شهر و روستا انجام خواهند داد تا در معرض اطلاع عموم شهروندان قرار گيرد.

لازم بذكر است تاكنون در شهرستان يزد در حوزه اشتغال روستايي 101 طرح با اشتغالزايي 458 نفر مصوب شده كه براي اجرا شدن آنها بالغ بر 270 هزار ميليون ريال تسهيلات در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا