مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره نامگذاری امسال به نام " حمایت از کالای ایرانی " از سوی مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی از جمله اشتغال و بیکاری با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی و تولید داخل حل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " افزود: برای تحقق این شعار از یک سو تولیدکنندگان باید کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند و از سوی دیگر مردم با مصرف کالای ایرانی به اقتصاد و اشتغال کمک کنند.

وی عدم وابستگی به کالای خارجی و تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی را در گرو تولید کالاهای خوب با کیفیت و ارزان قیمت داخلی دانست و گفت: مصرف کالای ایرانی به عنوان یک وظیفه همگانی، راهکار عمومی برای حمایت از تولیدات داخلی است.

وی با تاکید بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی تولیدکنندگان افزود: توجه به ذائقه مصرف کنندگان در تولید کالاها ضروری است و آنها حق دارند از حقوق خود دفاع کنند و از خرید کالاهای بی کیفیت و نامرغوب خودداری نمایند.

وی با بیان این که باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ ما از محصول ایرانی حمایت کند،  یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی را حمایت از کالای داخلی دانست و اظهار داشت: باید به این نکته نیز توجه داشت که مبارزه با قاچاق کالا از انتظارات به حق تولیدکنندگان است.

نمازی ادامه داد: با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق  محقق خواهد شد.

این مقام مسئول حمایت از کالای ایرانی را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: همه ملت ایران باید با باور و عرق ملی به صحنه آمده و از کالای ایرانی حمایت کنند.

نمازی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند به توسعه دست پیدا کند مگر آنکه به تولیدات داخلی و سرمایه گذاران خود اهمیت ویژه‌ای قایل شده باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا