یزدفردا :با حکم دکتر صالحی وزیر ارشاد و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور دکتر میرزامحمد کاظمینی به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی انتخاب شد.

به گزارش یزدفردا :در حکم وزیر ارشاد آمده است، به موجب این حکم به مدت ده سال به عنوان 5 شخصیت فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد منصوب می شوید .

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی در حکم انتصاب کاظمینی آورده است :جدیت و تلاش جنابعالی در هماهنگی وهم افزایی بین اعضای شورا و تحقق هر چه سریعتر وظایف شورای فرهنگ عمومی استان موثر خواهد بود .امید است با استعانت از خداوند متعال در عرصه راهبردی فرهنگ عمومی  با بهره گیری از ظرفیت های آن استان ،موفق و موید باشید

دکتر میرزا محمد کاظمینی که به امیر فرهنگ یزد نیز مشهور است از جمله افراد پرتلاش و تاثیر گذار درامور فرهنگی استان یزد است که در زمان حضور خود در سمت مدیرکل ارشاد اسلامی استان یزد ، یزد را به قطب فرهنگی کشور تبدیل کرده بود .

از برگزاری جشنواره های سینمایی واقعی و حقیقی در استان گرفته تا بزرگداشت رویایی مفاخر استان که می توان به کنگره بزرگداشت شهید صدوقی با حضور بالای دویست نماینده مجلس و تعداد کثیری از شخصیت های ارشد نظام و علما  در یزد برگزار شد،می توان یاد کرد .

وی همچنین در زمان حضور خود در ارشاد اسلامی استان ،مجوز ساخت مجتمع های فرهگی امام علی(ع) و سینما تک یزد را صادر کرد که به حق اگز تلاش های آنزمان فرهنگ و ارشاد استان نبود شاید الان برای دیدن فیلم سینمایی به تهران می رفتیم و خاطره ای از سینما برای یزدی ها بود چون سینما تک و جام جم هردو مجوزشان را در زمان حضور وی در ارشاد گرفته شد و سینماهای قدیمی یزد هم پس از ایشان تغییر کاربری داده و دیگر نیستند .

از جمله فعالیت های وی ایجاد بنیاد بزرگ ریحانه الرسول با سرمایه گذاری شحصی خود و همچنین اهداء گنجینه های هفت گانه خود به موزه میرزا محمد کاظمینی در آستانه مقدسه امام زاده جعفر استان تحت نظارت اداره کل اوقاف استان ،که دارنده نشان طلایی از موزه های کشور هم می باشد .

امید واریم با حضور میرزا محمد کاظمینی در شورای فرهنگ عمومی استان ودیگر افراد حاضر در این شورا شاهد تحولات جدیدی در امور فرهنگی استان یزد باشیم وبه جایگاه واقعی یزد نزدیک تر شویم .

این حکم به استناد بند 22 ماده 2 آیین نامه شورای فرهنگ عمومی استان مصوب جلسه 581 مورخ 29-1-85 شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط وزیر ارشاد کشور صادر شده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا