نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه سبک زندگی سلامت به دانش‌آموزان آموزش داده شود گفت: خدا درمانی در جامعه ما فراموش شده است.


آیت‌الله محمد‌رضا ناصری یزدی در جمع اعضای بسیج جامعه پزشکان استان یزد با بیان اینکه کتابچه‌ای توسط وزارت بهداشت تهیه شود و در مدارس آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تحصیلی به دانش‌آموزان آموزش داده شود اظهار داشت: دستورات سبک زندگی از نظر صحت و سلامت در این کتابچه ارائه و کامل به دانش‌آموزان آموزش داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: با ارائه این کتابچه به دانش‌آموزان، کاری بسیار تأثیرگذار و مهم برای نسل آینده است و سبب می‌شود که آن‌ها در طول سال تحصیلی و پس از پایان تحصیل نیز نسبت به مسائل بهداشتی آگاهی کامل داشته باشند و به همین شکل هم از بسیاری از مشکلاتی که امروزه مردم با آن روبه رو هستند کاهش می‌دهد.
امام جمعه یزد بیان کرد: مطمئناً زمانی که دانش‌آموزان در سال‌های تحصیلی مسائل مختلف بهداشتی و غیره را بیاموزند می‌توانند به خوبی برای آینده خود برنامه‌ریزی و جامعه را به سمت و سوی جامعه‌ای سالم سوق دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه مسائل آموزشی را نیز باید از دوران تحصیل به دانش‌آموزان آموخت گفت: متأسفانه سبک آموزشی آموزش و پرورش برای گذشته است و کمتر نسبت به این مسائل مهم توجه می‌شود.
ناصری یزدی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی داشته باشید که در جامعه و دانشگاه‌ها علاوه بر آب درمانی و غیره، خدا درمانی را نیز نهادینه کنیم یعنی دانشجویان را با خدا آشنا کنیم تا نسبت به همه نعماتی که به ما عطا کرده بهتر آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد متأسفانه در کشور خدا درمانی به فراموشی سپرده شده است گفت: در سبک زندگی به جای اینکه دستورات خدای متعال را اجرا کنیم سراغ دیگران که فایده ندارد می‌رویم.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از دردها و مریضی‌های مردم با خدا درمانی حل می‌شود و اگر روح معنویت و ایمان در انسان ساخته شود و از خدا بترسد و بسیاری از کارها را انجام ندهد بدون شک طول عمرش در سلامت به سر می‌برد.
وی با اشاره به اینکه اگر یک دکتر که متخصص است بیمارش را به خدا درمانی توصیه کند بدون شک تأثیرش از روحانیون بیشتر است اظهار داشت: چون فرد بیمار آگاهی دارد که پزشک متخصص با علم خود مطالب را به او می‌گوید و این مسئله سبب می‌شود که بیمار نیز سخن دکتر را به خوبی دریابد.
ناصری یزدی عنوان کرد: جامعه پزشکی باید بخش نامه بزند به هتل داران و رستوران‌ها و غیره تا در مورد غذاهای خود دقت نظر داشته باشند و غذای شور و چرب به مردم ندهند که در آینده با مشکل روبه‌رو نشویم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد سیستم آموزشی کشور در همه مقاطع از زمان‌های گذشته و آورده انگلیسی‌ها است گفت: آن‌ها از 100 سال گذشته به سبک آموزشی کشور ما احاطه پیدا کردند و این سبک سطحی و حفظی را در کشور نهادینه کردند تا علوم مختلف در کشور ماندگار و پایدار نباشد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه آن‌ها تفکر و تعقل را از ما گرفتند افزود: با این روشی که آن‌ها برای ما پیاده کردند به شکلی شده است که فرد پس از پایان دوران دانشگاه، بیکار است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا