معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: مدیران اقتصادی با استفاده از گفتمان واحد موجود در استان در ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری ورود کرده و برای شناسایی ظرفیت‌های بدون استفاده‌ای که در اختیار برخی سرمایه‌گذاران باقی‌مانده اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد به نقل از ایرنا؛ «علی زینی وند» روز دوشنبه 21 اسفندماه 96؛ در نشست تخصصی ستاد سرمایه‌گذاری استان با تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در بخش سرمایه‌گذاری و گزارش‌های تهیه‌شده برای رقابت‌پذیری و توسعه سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: پیش‌تر مجموعه‌ای برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تدوین‌شده بود که امسال به‌روزرسانی شده است.
وی افزود: باید بررسی شود که این استان در فضای رقابت‌پذیری در چه مرحله‌ای قرار دارد به همین دلیل در قالب طرح بهبود شاخص‌های رقابت‌پذیری، دستگاه‌ها در مرحله اول باید با خود اظهاری، این وضعیت را اعلام کنند.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: این استان ازنظر وسعت، ظرفیت و جمعیت و نیروی انسانی، دارای ظرفیت‌های بالایی است ازاین‌رو مدیران دستگاه‌های اقتصادی شخصاً باید در راستای فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر یزد پای‌کار باشند تا از 100 درصد ظرفیت دستگاه استفاده شود.
زینی وند با تأکید بر لزوم استفاده از فضای همدلی و گفتمان واحد موجود برای توسعه استان یزد اظهار امیدواری کرد تا سال آینده به یک دوره طلایی در تحول شهر تبدیل و گام‌های اساسی در این خصوص برداشته شود.
وی ادامه داد: باید در سال آینده این ظرفیت‌ها در استان یزد به‌صورت کامل شناسایی و وارد فاز سرمایه‌گذاری و تولید شوند تا در این راستا علاوه بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به کمال استفاده شود.
این مسئول درعین‌حال شناسایی ظرفیت‌های معطل‌مانده و به فعلیت رساندن آن‌ها را خواستار شد و گفت: این کار کمکی برای اشتغال استان است و یزد که هم‌اکنون نیز جزء استان‌های اشتغال پذیر است باید موفق‌تر از همیشه باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان با تأکید بر لزوم استفاده مدیران از یک تیم قوی در فعالیت‌ها افزود: استان یزد نیروی انسانی قوی و متخصص در کنار بخش خصوصی حرفه‌ای و صاحب‌نظر در سطح کشور دارد که باید از این توان استفاده کرد.
زینی وند ادامه داد: در راستای توسعه و رشد اقتصادی، فرهنگ‌سازی برای برند سازی برخی از محصولات استان یزد به‌عنوان محصول برتر دنیا نیز ضروری است چون برندها در سطح جهان در عرصه اقتصادی در حال یکه‌تازی هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا