به مناسبت فرارسیدن پنجم اسفند که به نام روز مهندسی نامگذاری شده است، شامگاه روز شنبه مراسم با شکوهی با حضور مهندس صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مهندس موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دکتر جمالی نژاد شهردار یزد،رئیس سازمان، تنی چند از اعضای هیئت مدیره و جمع زیادی از مهندسان عضو سازمان در سالن همایش های مرکز تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در این مراسم که مهندسان عضو سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و معدن و نیز اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری نیز حضور داشتند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد درباره جایگاه مهندسان در جامعه و نیاز به این قشر فرهیخته در تمامی عرصه های اجتماعی و فعالیت های عمرانی و اقتصادی سخن گفت.

مهندس صادقیان موفقیت های فنی و تخصصی در دوران  جنگ تحمیلی و سازندگی پس از آن را مرهون خدمات مهندسان رشته های گوناگون دانست و گفت: استان یزد در شرایط فعلی با آماده سازی زیر ساخت ها و علی رغم خشکسالی های پی در پی می تواند عرصه تلاش های همه جانبه مهندسان باشد و برای رفع معضل کم آبی هم نیازمند طرح های واقع گرایانه و تخصصی مهندسان هستیم.

دکتر جمالی نژاد شهردار یزد نیز در اجتماع مهندسان سخنرانی کرد و از رسالت سنگین آنان برای بهبود شرایط رفاه اقتصادی و اجتماعی سخن گفت. وی آینده نگری را لازمه توفیق در فعالیت های مهندسان عنوان کرد و گفت: امروزه شرایط به گونه ای است که نیازمند نوآوری و ابتکار عمل در تمام زمینه ها هستیم و حتی باید مهندسی را نیز مهندسی کرد. ناطق با تبریک روز مهندس از حاضران خواست همانند خواجه نصیرها و خوارزمی ها و شیخ بهایی ها در ابعاد همه جانبه فعالیت کنند و به ایفای نقش در یک رشته خاص اکتفا نکنند.

در این همایش که با اجرای چند برنامه هنری همراه بود، مهندس امین امیدی رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری و مهندس خلف باغی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به نمایندگی از سازمان های نظام مهندسی استان نیز در سخنان خود ضمن ارائه گزارش از فعالیت های سازمان های مذکور، این روز را فرصت ارزشمندی برای تجدید پیمان با آرمان های اسلام و انقلاب، و عهد بستن برای مشارکت هر چه فعال تر در سازندگی عنوان کردند.

در این مراسم از مهندسان پیشکسوت عضو سازمان بنام های آقایان مهندس مظفرالدین میرجلیلی، مهندس محمود نصیری زاده و مهندس ولی محمد دادخواه با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر شد و از خدمات دکتر محمدرضا جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که برادر شهید جلیل جواهری و از خانواده ایثارگران است تجلیل به عمل آمد. همچنین تیم فوتسال سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد که در مسابقات جام روز مهندسی سال جاری رتبه نخست را از آن خود کرده است با اهدای کاپ قهرمانی و هدایا مورد قدیر قرار گرفت.

از مهندسان برتر و پیشکسوت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام مهندسی معدن نیز در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا