فرماندار یزد گفت: نحوه ثبت نام و جذب راننده بدون شرایط و ضوابط قانونی توسط شرکتهای تاکسی اینترنتی در سطح شهر غیرمجاز بوده و با متخلفان برخورد می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، « مصطفی سالاری» با اشاره به حضور برخی افراد مربوط به تاکسی اینترنتی های در سطح شهر اظهار داشت: متأسفانه طی روزهای گذشته شاهد این هستیم که افرادی با حضور در برخی از میادین و معابر اصلی شهر اقدام به ثبت نام راننده برای حضور در تاکسی های اینترنتی بدون درنظر گرفتن ضوابط قانونی نموده اند که از این پس تا تعیین شرایط و ضوابط لازم ممنوع است.

فرماندار یزد با بیان اینکه جذب راننده توسط شرکت ها تاکسی هوشمند نیز نیازمند به رعایت قوانین و مقررات مربوط به این حوزه است افزود: با هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی، راهور و سایر دستگاه های ذیربط, با حضور عوامل منتسب به این شرکتها در معابر عمومی شهر برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت و جابجایی مسافرین باید مطابق قوانین، امنیت و حقوق شهروندان و مسائل اخلاقی رعایت گردد.

سالاری همچنین با اعلام اینکه مخالف راه اندازی و فعالیت تاکسی های اینترنتی در سطح شهر نیستیم تصریح کرد: باتوجه به روز شدن خدمات و تکنولوژی ارائه خدمات اینترنتی و هوشمند یکی از ضروریات جامعه امروز است، اما باید ساز و کارهای لازم برای ارائه خدمات به شهروندان با رعایت حقوق همه افراد مرتبط در این زمینه فراهم شود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد در پایان همکاری تمامی دستگاه ها را برای رفع این مشکل مهم دانست و ابراز داشت: رانندگان تاکسی های اینترنتی نیز باید همچون دیگر رانندگان شهری ضوابط و مقررات لازم را رعایت نمایند تا فعالیت آن ها قانونی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا