«محمود زمانی‌قمی» در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در شهرستان میبد برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش به کمک همه نیاز دارد؛ عنوان کرد: اگر اعتباری به این نهاد تزریق شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمود زمانی‌قمی» در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد که در شهرستان میبد برگزار شد؛ اظهار داشت: برگزاری این جلسات موجب تدبیر و تصمیم‌گیریهای موثر برای حوزه آموزش و پرورش خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهرستان میبد مهد تمدن و تاریخ است؛ ادامه داد: تمدن ایران بدون شهرستان میبد دارای نواقص جدی هست و در طول تاریخ شهرستان میبد از شهرهای مهم در کشور بوده که در حوزه دین و دانش نیز افتخار اسلام است.
استاندار یزد با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات این شورا اضافه کرد: شهرستان میبد میزبان این نشست است و ابتدا باید به موضوعات شهرستانی پرداخته شود که میزبانی را بر عهده دارد و به این شکل در توسعه و رفع مشکل شهرستان ها نیز گام برداشت.
وی با بیان اینکه کیفیت در آموزش نیز مورد توجه ما است؛ عنوان کرد: آموزش و پرورش نیروهای بسیار با ارزشی دارد که یا در حال کارند و یا بازنشست شده اند، لذا برای کیفیت بخشی به وضع موجود باید سامانه ای طراحی شود که بتوان از نظرات همه بازنشستگان و نیروهای فعال فعلی بهره مند شد.
زمانی قمی با بیان اینکه همه ما متوجه همه چیز نیستیم؛ تصریح کرد: باید برای پیشرفت و بهبود در هر حوزه از صاحبنظران در آن حوزه ها بهره برد و کیفیت را در هر موردی ارتقا داد.
وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه با هفته معلم روبرو خواهیم شد؛ گفت: شایسته است در گرامیداشت مقام معلم بهتر عمل کرد و از بازنشستگان در این حوزه نیز تجلیل و تکریم داشته باشیم.
استاندار یزد با بیان اینکه در طول تاریخ هرگاه از دست‌اندرکاران حوزه آموزش تجلیل شده یک تعالی بسیار بالایی را در حوزه علمی شاهد بوده ایم؛ افزود: آموزش و پرورش باید در کانون توجه باشد و معلمان مورد تکریم و احترام قرار گیرند تا شاهد جهش های علمی باشیم و برعکس این موضوع نیز افول به دنبال خواهد داشت.
زمانی قمی خواستار ارائه طرحی برای پرداختن به مقام و منزلت معلم از سوی آموزش و پرورش شد و اظهار داشت: باید با تدابیری نو به استقبال هفته بزرگداشت معلم برویم و یاد بدهیم که دانش آموزان دست معلم خود را ببوسند و مدیران کل اگر به این مقام و منزلت رسیده اند به معلمان خود مدیون هستند و توجه کنند.
زمانی‌قمی با بیان اینکه آموزش و پرورش به کمک همه نیاز دارد؛ عنوان کرد: اگر اعتباری به این نهاد تزریق شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا