مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت:اجرای طرح دادگاه درمان مدار بهزیستی استان یزد با حضور زئیس سازمان بهزیستی کشور به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا مدیرکل بهزیستی استان یزد درگفتگو باخبرنگاران؛ گفت: طرح دادگاه درمان مدار بهزیستی استان یزد از مرداد ماه سال جاری با هماهنگی و همکاری سازمان بهزیستی، دادگستری، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به طور آزمایشی فعالیت خود را در یزد آغاز کرد.

عفتی افزود: بر اساس اجرای این طرح و قابلیت هایی که در آن دیده شده است، در صورت تشخیص اعتیاد فرد در هنگام مشاوره از طریق مرکز مشاوره به دادگاه درمان مدار ارجاع داده می شود و دادگاه فرد را ملزم به  گذراندن دوره درمان از طریق دادگاه درمان مدار می کند.

وی گفت:بر همین اساس نیز تا کنون بیش از 250 نفر مورد پذیرش و درمان قرار گرفتند که از این تعداد 62 مورد به کلینیک ها ارجاع شدند و 8 مورد نیز به مراکز روانپزشکی معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ادامه داد:بیشترین رده سنی مورد پذیرش بین 25 تا 30 سال با 1044 مورد بوده است همچنین 129 نفر متاهل و حدود 90 نفر مجرد بودند و 152 نفر شاغل و 99 نفر نیز بیکار در این طرح پذیرش شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا