دکتر هادی زارع با اعلام این خبر افزود: واحد های بسته بندي مجاز مورد تاييد دامپزشكي، گوشت را در شرایط بهداشتی و کنترل شده تحت نظارت ناظرین فنی بهداشتی، بسته بندي نموده و پس از نصب برچسب مشخصات، محصولات خود را روانه بازار مصرف می نمایند.

دکتر هادی زارع با اعلام این خبر افزود: واحد های بسته بندي مجاز مورد تاييد دامپزشكي، گوشت را  در شرایط بهداشتی و کنترل شده تحت نظارت ناظرین فنی بهداشتی، بسته بندي نموده و پس از نصب برچسب مشخصات، محصولات خود را روانه بازار مصرف می نمایند. با توجه به اينكه بر روی برچسب مذکور اطلاعاتی از قبیل شرايط نگهداري، تاريخ توليد، تاریخ انقضاء و کد پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی درج شده است، مصرف کنندگان می توانند با توجه به اعتبار اين اطلاعات با اطمینان اقدام به خرید و مصرف این محصولات نمایند. 

وی در خصوص قطعه بندی مرغ گفت: تنها کشتارگاه های صنعتی طیور که دارای شرایط بسته بندی بوده و نیز کارگاه های بسته بندی مجاز با داشتن مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی می توانند نسبت به قطعه بندی و بسته بندی مرغ اقدام نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان افزود: فروش گوشت به خصوص گوشت مرغ و چرخ کرده گوشت قرمز به صورت فله ای غیر مجاز بوده و در قصابی ها نیز در صورت درخواست مشتری و در حضور وی گوشت چرخ شده و تحویل داده شود.

زارع در پایان به مردم توصیه کرد: با تهیه گوشت مورد نیاز خود از مراکز مجاز و توجه به نوع بسته بندی و دارا بودن برچسب مشخصات معتبر، ضامن سلامت خود و اعضای خانواده شان باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا