پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا (yazdfarda.ir) :خزانه داری ایالات متحده در بیانیه ای که دقایقی بعد از سخنرانی پرزیدنت ترامپ منتشر شد، از تحریم نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

وزارت خزانه داری آمریکا غیر از سپاه، سه شرکت فناموج، راستافن ارتباط و صنایع شهید علم الهدی را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

جالب این است که طی چند هفته گذشته با رجز خوانی آمریکایی ها اعلام می شد که قرار است آمریکا نیروی سپاه پاسداران که به نوعی از محبوبت شدیدی بین ایرانی ها برخوردار است و همچنین در کشورهای خاورمیانه مثل عراق و سوریه و یمن و لبنان نیز محبوبیتش کمتر از ایران نیست به عنوان نیروی تروریستی اعلام کند .

قطعا آمریکایی ها پس از رجزخوانی چند هفته اخیر متوجه شدند که با این حرکت در انزوای عمومی در کشورهای اسلامی را به دنبال خواهد داشت  و با اظهار نظر مسئولین و نماینده های مجلس طی این چند هفته که همه متفق القول بر حمایت همه جانبه از سپاه تاکید کردند متوجه شدند که اعلام این موضوع را به زمانی دیگر موکول کنند و فعلا برای کم نیاوردن در این رابطه به تحریم سپاه دست زدند که بیانیه ابتدایی آن چند دقیقه پس از سخنرانی ترامپ اعلام شد .

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا