/ آمریکا و اروپا مثل گرگ و موریانه عمل می کنند/ ترامپ دیوانه عادی نیست امریکا ببر مقوایی است. از چه ما می‌ترسیم و چرا وحشت داریم؟

پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا (yazdfarda.ir) :

امام جمعه مشهد گفت: ترامپ یک دیوانه است، اما دیوانه عادی نیست، غرب دیوانگی او را برای ما علم کرده تا ما را با دیوانگی او بترساند و ما به آنان امتیاز بدهیم.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که «نگاه عاطفی و تاریخی به سیره اهل‌بیت غلط است»، اظهار کرد: امام و اهل‌بیت معصوم‌اند، یعنی همانطور که سیره و قول امام(ع) برای ما حجیت دارد، عمل و رفتار امام هم برای ما حجیت دارد و این یک مسأله آموزشی است.

وی ادامه داد: آنچه در مسأله اسارت اهل‌بیت کاملاً متجلی است و به‌عنوان یک جریان آموزشی باید در همه جبهه‌های تقابل ما با دشمنان اسلام و کفار مورد عمل قرار بگیرد اقتدار و بصیرت اهل‌بیت بود، دو چیز در جریان اسارت اهل‌بیت(ع) جلوه‌گر است، یکی شجاعت و اقتدار و یکی هم بصیرت و آنان به‌گونه‌ای برخورد می‌کنند که عمق دشمنی دشمن و شیطنت دشمن را می‌فهمند و درک کرده‌اند.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که «رفتار اهل‌بیت برای ما آموزه است»، تصریح کرد: ما نیز نباید در برابر دشمن احساس ذلت و ضعف کنیم. در شرایط امروز دو چیز برای ما لازم است، شجاعت و بصیرت، همان چیزهایی که در سیره اهل‌بیت(ع) در اسارت بود.

وی افزود: ما امروز هم محتاج شجاعتیم که در مقابل عربده‌کشی‌های دشمنِ مستِ ظالمِ دیوانه با اقتدار برخورد کنیم، در دهان دشمن بزنیم و هم نیاز به بصیرت داریم که یک عده برای ما نقش میانجی بازی نکنند و از ما برای دشمن امتیاز بگیرند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: ما دو حیوان موذی داریم یکی گرگ و دیگری موریانه، گرگ هنگامی که می‌خواهد حمله کند زوزه می‌کشد و همه می‌فهمند گرگ است، زوزه می‌کشد که می‌خواهد حمله کند و افراد یا فرار می‌کنند و یا می‌ایستند، مقاومت می‌کنند و گرگ را از پا در می‌آورند، اما خطرناک‌تر از گرگ موریانه است، موریانه زوزه نمی‌کشد و فریاد نمی‌زند و اظهار قدرت هم نمی‌کند، او نفوذ کرده و زندگی شما را منهدم می‌کند.

وی ادامه داد: در مواجهه‌ی امروز ما با غرب بعضی‌ها مانند امریکا نقش گرگ را ایفا می‌کنند و عربده می‌کشند، داد می‌زنند و بعضی‌ها مثل اروپا و انگلیس نقش موریانه را ایفا می‌کنند، هر دو دشمن‌اند، اما تفاوت آن‌ها مانند تفاوت بین گرگ و موریانه است. او عربده می‌کشد و زوزه می‌کشد و می‌فهمیم که می‌خواهد حمله کند، اما این نفوذ می‌کند و زندگی ما را منهدم کرده و زمینه را برای گرگ فرهم می‌کند.

علم‌الهدی با بیان این‌که «متأسفانه در وضع سیاسی امروز دنیا برخی به این نکته توجه ندارند»، یادآور شد: ترامپ یک دیوانه است، اما دیوانه عادی نیست، او دیوانه‌ایست که غرب دیوانگی او را برای ما علم کرده تا ما را با دیوانگی او بترساند و ما از دیوانگی این دیوانه بترسیم و قضیه را به صورت یک عملیات روانی تدریجیِ نابودکننده در آورده‌اند و ساعت می‌زنند، فشار می‌اوردن که سه روز دیگر مانده، دو روز دیگر مانده که ترامپ اعلام کند از برجام عبور می‌کند یا برجام را قبول دارد. حالا اعلام کرد چه می‌شود؟

وی با اشاره به این‌که «غرب دارد روی ما عملیات روانی انجام می‌دهد»، گفت:آنان این دیوانه را علم کرده‌اند تا ما از این دیوانه بترسیم و امتیاز بدهیم و همه از امتیازی که ما بدهیم استفاده می‌کنند، هم اروپا، هم امریکا. یعنی اروپایی‌ها هم مانند امریکایی‌ها مثل سگ از موشک و قدرت دفاعی ما می‌ترسند. آن‌ها هم می‌خواهند ما از قدرت دفاعی خود تنازل کرده و اقتدار دفاعی خود را کنار بگذاریم، اما این دیوانگیِ دیوانه را مقابل ما علم کردند که از او بترسیم و امتیاز بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی تصریح کرد: هم‌اکنون مهم این است که ما از دیوانه نترسیم، چون هر دو با هم همدستند، این موریانه و او گرگ است. این موریانه می‌خواهد خانه ما را تهی کرده و وسیله انهدام خانه ما را فراهم کند تا گرگ بیاید حمله کند.

وی با بیان این‌که «ما باید بصیرت و شجاعت داشته و این قضیه را بشناسیم»، خاطرنشان کرد: ما چرا باید از اعلام ترامپ برای خروج از برجام بترسیم، خب به جهنم که خارج شود؛ چه می‌شود، ما از چه می‌ترسیم؟

علم‌الهدی با اشاره به قدرت و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا، گفت: چکار می‌توانند بکنند با تهاجم نظامی، 80 میلیون نفر مردم کشورند که 50 میلیون آن افرادی هستند که سینه‌به‌سینه دشمن می‌ایستد و مقابله می‌کند. مگر ما در قدرت چه کم داریم که بترسیم.

وی افزود: در اقتصاد هم سه چهار سال پیش مقام معظم رهبری نسخه اقتصاد مقاومتی را دادند و راهکار و مولفه و تمام جزئیاتش را گفتند و متأسفانه نه مردم دنبال نسخه مقام معظم رهبری رفتند و نه مسئولان دنبال نسخه مقام معظم رهبری رفتند تا اقتصاد را بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم کنند. بیایم این نسخه را عمل کنیم و در آن صورت اقتصادمان هم سالم می‌ماند و زندگیمان هم تأمین می‌شود و دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این حرکتی که یک عده عناصر پول‌پرست ضد انقلاب از خودشان نشان می‌دهند که بریزند جلوی صرافی‌ها ارز و دلار بخرند و قیمت دلار را بالا ببرند، این افراد نه‌تنها ایمان به خدا ندارند، ایمان به خودشان و سرزمینشان هم ندارند، اصلاً بشر نیستند، یک مشت شکم‌پرست و عین جانور هستند.

وی با تأکید بر این‌که «ما قدرت داریم و امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم»، گفت: امروز قدرت ما در منطقه امریکا را مستأصل کرده و به خاک نشانده است. در برابر این تهدیدی که فرمانده سپاه کرد امریکا با این ناوگان نظامی که دارد اصلاً به روی خودش نیاورد و جرأت نکرد به آن جواب دهد، امریکا چنین موجودی است این ببر مقوایی است. از چه ما می‌ترسیم و چرا وحشت داریم؟

علم‌الهدی اظهار کرد: از سال 1380 تا امروز، 17 سال است که مقام معظم رهبری در هر فرصتی این نکته را تذکر دادند که آمریکا عهدشکن است و قابل اطمینان نیست و صریحاً فرمودند اگر یک روزی در مسأله هسته‌ای به توافق برسیم آن‌ها مسأله موشک را علم خواهند کرد و اگر در مسأله موشک به توافق برسیم این‌ها مسأله حقوق بشر را مطرح می‌کنند و این‌ها تا روزی که ما از اسلام دست بر نداریم از ما دست بردار نیستند.

وی اضافه کرد: امروز ما در آستانه چهلمین سالگرد این انقلاب پیروزمندمان، از نظر قدرت نظامی حرف اول را در منطقه می‌زنیم و ایران امروز جزء نیروهای مقتدر دنیا به حساب می‌آید، هم‌چنین از نظر اقتصادی هم 80 میلیون آدم هستیم که فناوری، علم، هنر، دستگاه‌های دانش‌بنیان، نیروهای با استعداد و منابع عالی طبیعی و ثروت داریم و دنیا به ما محتاج است، پس از چه می‌ترسیم؟http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا