علی کریمی در نفت تهران تنها سه بازی سرمربی بود.
 

علی کریمی دوران عجیبی را در نفت تهران پشت سر گذاشت. سه بازی سرمربی این تیم تهرانی بود و در عجیب ترین شرایط ممکن نتایج بدی هم نگرفت.

او ابتدا در خانه با نتیجه 0-0 در برابر گسترش فولاد تبریز به تساوی بدون گل رضایت داد. سپس در خانه پیکان با حساب 3-1 تن به شکست داد و در آخر هم با نتیجه 1-0 سپاهان را از پیش رو برداشت تا دومین برد این فصل نفتی ها به دست بیاید.

شبیه به او حسین عبدی هم در پرسولیس فعالیت داشت. حمید درخشان استعفا داده بود و هنوز سرمربی جدید انتخاب نشده بود. حسین عبدی در تاریخ 19 فروردین در ورزشگاه آزادی سرمربی پرسپولیس در برابر النصر عربستان بود. بازی در چارچوب هفته چهارم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان به انجام می رسید و سرخپوشان در پایان با یک گل به برتری رسیدند و در نهایت راهی دور بعدی شدند.

علی کریمی روز گذشته در مصاحبه ای تند اعلام کرد درخشان در کمیته اخلاق پرونده دارد و نمی داند چرا مسئولان برایش تصمیم گیری نمی کنند. درخشان می گوید: «من حرف های کریمی را خواندم. قطعا این حرف ها را پیگیری می کنم و از کنار ان نمی گذرم. کریمی فرصت دارد تا این حرف هایش را اثبات کند اگر اثبات نکند از او شکایت خواهم کرد.»

علی کریمی در محل تمرین دوشنبه تیم نفت طلاییه در ورزشگاه تهرانسر در مورد اینکه با در بسته ورزشگاه روبه‌رو شده‌اند، گفت: بله، در بسته است. ما برنامه تمرینی را به صورت مکتوب داده بودیم و بازیکنان این برنامه را در اختیار داشتند، اما با در بسته محل تمرین روبه‌رو شدیم.

وی در ادامه افزود: خیلی چیزها بعد این قضیه مشخص می‌شود. پس از اینکه بازیکنان از اینجا رفتند، کارهای قانونی را انجام داده و پیگیر داستان‌های اخیر خواهیم بود.

سرمربی تیم نفت طلاییه در واکنش به اتفاقات عجیب و غریب در باشگاه نفت گفت: این اتفاقات به خاطر نبودن آیین‌نامه و قوانین درست می‌افتد. در مورد اوضاع نفت نماینده وزارت نفت و فدراسیون فوتبال باید نظر بدهند و در حیطه اختیارات من نیست که حرف بزنم. همه حرف و حدیث‌ها و صحبت‌های ما به این دلیل است که هر چیزی اصولی دارد و دنبال این هستیم قوانین اجرا شود. اگر قرار است با هم کار کنیم، باید برای همه تیم کار کنیم تا چیزهای خوبی اتفاق بیفتد.

کریمی همچنین خاطرنشان کرد: اگر صحبتی انجام می‌دهم، دوستان و علاقه‌مندان به فوتبال روی این نگذارند که حتماً می‌خواهم مربیگری کنم. شاید با این شرایط آخرین باری باشد که مربیگری کنم. مدیریتی می‌بینم که هیچ سازگاری با من ندارد. تا چیزی تغییری نکند، شاید قبول نکنم مربیگری کنم.

«بیشتر بازیکنان ما از امروز تمرینات خود را شروع می‌کنند». وی ادامه داد: پس از بازی با سپاهان، بلافاصله تمرینات را شروع کردیم. گفته بودم شرایط بدنی خوبی نداریم و باید از این زمان استفاده کرده و تمرین کنیم. در حال تمرین کردن بودیم که آقایان حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کردند. من نه با پیامک سرمربی شدم و نه با پیامک استعفا دادم. ایشان (مالک باشگاه) در مصاحبه‌های خود می‌گفتند با پیامک استعفا داده‌ام و تا دید نمی‌تواند به نتیجه برسد موضوع را به چیزهای دیگری بردند که برای من مهم نیست. بچه‌ها به من لطف کردند، اگر بازیکنان هم نمی‌آمدند، من با کادر فنی خودم اینجا حضور پیدا می‌کردم.

سرمربی تیم نفت طلاییه در رابطه با جریمه ۵۰ درصدی بازیکنان به خاطر حضور در تمرینات او گفت: در حالی صحبت از جریمه ۵۰ درصدی می‌شود که بیشترین جریمه برای تیم‌ها در فدراسیون ۱۵ درصد است. می‌گویند فوتبالیست‌ها پول می‌‌گیرند، اما ۵۰ درصد جریمه شده، مالیات باید بدهند و هزینه جابه جایی هم از آنها می‌گیرند. مخابرات هم هزینه جا به جایی را برداشته است! اگر بازیکنی از تبریز به تهران بیاید، باید هزینه جا به جایی پرداخت کند. سازمان لیگ هم سه درصد از قرارداد بازیکنان را برمی‌دارد. هزینه تست‌های پزشکی و دیگر مسائل هم حدود سه میلیون تومان می‌شود. شما حساب و کتاب کنید که این رقم‌ها چقدر خواهد شد.

کریمی افزود: از رسانه‌ها خواهشی که دارم این است که از تریبون خود اطلاعات درست به مردم بدهند. چنین چیزی در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد که بازیکن با شکایت خود پولش را بگیرد. آیا این بیزنس و در آمد است؟ این موردها را در خارج از ایران نمی‌بینید و تنها در کشور ما اتفاق می‌افتد. آقایان ون گال یا ون خال که آخر هم نفهمیدیم تلفظ درست آن کدام است را برای ما مثال زدند. به آنها گفتم یک مورد اتفاق افتاده و آیا مورد بعدی را سراغ دارید؟

 

منابع:

نود

خبرآنلاین

ایلنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا