یزد فردا : در استان یزد که سرشار از منابع انسانی و استعدادهای ناب خدادادیست و تیزهوشی و فرهیختگی از خصایص جوانان این استان است، زمینه برای خلق فرصتهای تازه و تولید محتوی و کسب درامد و ایجاد اشتغال فراهم است و قطعا دستیابی به رتبه اول بازار تولید محتوای کشور برای استان، امر محالی نیست و باید برای آن هدف گذاری شود و این موفقیت به دست آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید محمد میرمحمدی پیش از ظهر چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۶ در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، ضمن تشکر از همه مدیرانی که در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان تلاش کرده اند، به تشریح استراتژی و رویکرد استان در امر اشتغال پرداخت و خاطر نشان نمود: در استان یزد با توجه به مجموعه شرایط طبیعی، انسانی و امکانات و ظرفیتهای موجود، به رویکرد و استراتژی نیاز داشتیم تا بتواند از منابع موجود حداکثر بهره وری را داشته باشد و به همین خاطر ضمن شناسایی چالشها، منابع و ظرفیتها، تمرکز خود را بر خلق ظرفیتهای جدید معطوف کردیم و رقابت پذیری و بازار هدف را نیز مد نظر قرار دادیم.
استاندار یزد افزود: به عنوان مثال وجود بافت تاریخی در یزد یک ظرفیت است اما تلاش ما در جهت ثبت جهانی این بافت ارزشمند، خلق ظرفیت بود و به همین شیوه در دیگر عرصه ها نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در استان یزد و در عرصه اشتغال و تولید، این تغییر استراتژی، عمدتا در ارتباط با صنایع صورت گرفت چرا که معمولا در گذشته به این حوزه نگاه سخت افزاری میشد در حالیکه دنیا به سمت غلبه نگاه نرم افزاری در حوزه صنعت حرکت میکرد و با اقدامات انجام شده، استان یزد نیز به این سو گرایش پیدا کرد و این تغییر رویکرد اینچنین هدف گذاری شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: نگرش نرم افزاری به حوزه صنعت در استان، دستاوردهایی چون ایجاد ارزش افزوده بیشتر، گسترش تسهیلات و رفاه عمومی و رونق حوزه خلاقیت و نوآوری را به همراه داشته که از اهمیت بسباری برخوردار است و خوشحالم که بخشی از این چشم انداز محقق شده و بخشی دیگر نیز در آینده باید دنبال شود.
میرمحمدی با بیان این موضوع که" همواره با لحاظ ظرفیتهای بومی و محلی، به همه امور با نگاه ملی نگریسنه ام" تاکید کرد: هر چه بتوانیم در عمل، میدان را برای نقش آفرینی و تحول زایی مدیران گسترده تر کنیم و از تنگ نظری فاصله بگیریم، نتیجه بهتری به دست می آید و عرصه برای تولید و اشتغال و رونق اقتصادی و اجتماعی نیز فراهم می شود.
استاندار سپس به موضوع سهم گذاری تسهیلات برای اختصاص به استانها جهت رونق فعالیتهای تولیدی و اشتغالزایی اشاره کرد و تاکید نمود: باید با برنامه ریزی، حداکثر ظرف دو ماه آینده این تسهیلات به طرحهای دارای تفاهم نامه در استان تعلق گیرد و در اجرای این فرایند نیز، سختگیری ها جای خود را به تساهل بدهد تا هر چه سریعتر زمینه برای به کارگیری تسهیلات و بازدهی آنها تا پایان سال فراهم شود.
وی در ادامه خاطر نشان نمود: لازم است تا با نگاه به آینده عمده برنامه ریزی ها در استان را به بحث ایجاد بازار کار معطوف نمود و به عنوان مثال امروز در استان ظرفیتهای بالایی در حوزه آی تی و آی سی تی، گردشگری، مباحث فرهنگی و مذهبی و صنایع دستی داریم که باید از آن حداکثر استفاده را بنماییم.
عالی ترین مقام اجرایی استان، تولید محتوی را از عرصه های بسیار گسترده جهت اشتغالزایی دانست و گفت: وقتی تنها ۵ درصد بازار تولید محتوای در اختیار ماست، چگونه میتوانیم تاثیر گذار باشیم؟
وی از همه مدیران خواست تا با همکاری و برنامه ریزی و بهره گیری از روشهای خلاقانه، به گسترش تولید محتوی در استان در عرصه های مختلف کمک کنند و خاطر نشان نمود: در استان یزد که سرشار از منابع انسانی و استعدادهای ناب خدادادیست و تیزهوشی و فرهیختگی از خصایص جوانان این استان است، زمینه برای خلق فرصتهای تازه و تولید محتوی و کسب درامد و ایجاد اشتغال فراهم است و قطعا دستیابی به رتبه اول بازار تولید محتوای کشور برای استان، امر محالی نیست و باید برای آن هدف گذاری شود و این موفقیت به دست آید.
استاندار در پایان ابراز امیدواری نمود تا با همکاری و همفکری و تلاش همه مدیران، استان یزد در زمینه خلق فرصتهای تازه در امر تولید و اشتغال، همچون گذشته موفق بوده و سرامد همه استانها در کشور باشد.
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا