ابراهیم رئیسی 301هزار و روحانی 159هزار رای آوردند
در مجموع ۴۷۰ هزار و ۷۵۹ نفر در استان خراسان جنوبی در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتند که از این تعداد ۵۳۷۶ رای ماخوذه باطله بوده و از مجموع ۴۶۵ هزار و ۳۸۳ رای ماخوذه صحیح ، جناب آقای سید مصطفی آقا میر سلیم ۲۹۱۶ رای ، جناب آقای حسن روحانی ۱۵۹ هزار و ۴۳۳ رای ، جناب آقای سید ابراهیم رئیسی ۳۰۱ هزار و ۹۷۶ رای و جناب آقای سید مصطفی هاشمی طبا نیز ۱۰۵۸ رای را به خود اختصاص دادند.
استاندار خراسان جنوبی: به هیچ وجه، کمبود تعرفه رأی در استان نداشتیم

1396/3/2 سه شنبهاستاندار خراسان جنوبی در نشست خبری ستاد انتخابات استان گفت: نه تنها کمبود تعرفه رأی در استان نداشتیم، بلکه ۴۰ درصد بیشتر از واجدین شرایط رای دادن در هر منطقه تعرفه رای پیش بینی و در اختیار شهرستان ها قرار داده شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید علی اکبر پرویزی، ضمن تشکر از صبر و حوصله و همکاری مناسب مردم استان در خصوص برخی مشکلاتی که در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیک وجود داشت، افزود: اشکالاتی که در بعد سخت و نرم افزاری در این زمینه وجود داشت احصاء شده و طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که این موارد در انتخابات آتی مرتفع گردد.

وی با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات موجب دلگرمی مسئولین و دست اندرکاران انتخابات شد، افزود: باتوجه به برگزاری انتخابات الکترونیک در مرکز استان در بخش انتخابات شوراهای اسلامی شهر، قطعاً ایرادات و اشکالاتی وجود داشت که تلاش خواهیم کرد در انتخابات دوره های بعدی این اشکالات به حداقل کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه هر سال به طور میانگین یک انتخابات در ایران برگزار می گردد، افزود: بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب ، مردم عزیز ایران برنده واقعی انتخابات هستند چرا که حضور باشکوه آنان موجب تقویت پایه های نظام و انقلاب اسلامی خواهد شد.

پرویزی ادامه داد: منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز رئیس جمهور منتخب ، منتخبین تمامی مردم هستند و باید برای همه آنها تلاش و برنامه ریزی کنند چرا که در نظام اسلامی ، شان و منزلت مسئولین ، خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها است.

مقام عالی دولت در استان، بابیان اینکه در تایید صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا کار بسیار بزرگی انجام شد، افزود: با هماهنگی که بین مسئولین در بخش های مختلف وجود داشت این کار با کمترین تنش و مشکل به فرجام رسید.

سیدعلی اکبر پرویزی، به نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: نتایج روستاهای استان تقریباً قطعی و تعیین تکلیف شده اما در شهرهای بزرگ خصوصاً مرکز استان هنوز تطبیق برخی آمارها باقی مانده که امیدواریم در کمترین زمان و در اسرع وقت نتایج انتخابات شوراهای اسلامی در استان نیز اعلام گردد.

وی، با بیان اینکه در تمامی روستاهای استان رای گیری انجام شد افزود: در برخی از مناطق به دلیل قطعی اینترنت اطلاعات با تاخیر ارسال می شد که تلاش می کنیم در دوره های بعدی این مشکل نیز مرتفع گردد.

وی خاطر نشان ساخت: در این انتخابات ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ۹۰۲ شعبه نیز برای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده بود و تمامی نقاط استان نیز تحت پوشش این امر قرار گرفتند.

مقام عالی دولت در استان، به تخلفات انتخاباتی در استان اشاره کرد و افزود: اکثر تخلفاتی که در این دوره وجود داشت مربوط به الصاق اقلام تبلیغاتی کاندیداها در اماکن غیرمجاز بود که به منظور شور و نشاط انتخاباتی تلاش کردیم زیاد در این زمینه سخت گیری نشود.

استاندارخراسان جنوبی، به برگشت افراد از شعب اخذ رای در ساعات پایانی رای گیری اشاره کرد و افزود: در ۳۸ سال گذشته اینکه برخی افراد در دقایق پایانی اخذ رای در محل شعبه حضور پیدا کرده و از آنها رای گیری نشود بی سابقه بوده که در این انتخابات بنا به دستور شورای محترم نگهبان این اتفاق افتاد.

پرویزی، ادامه داد: شب گذشته و در دقایق پایانی رای گیری بعد از اتمام مهلت قانونی اخذ رای ، افرادی که در شبعه حضور داشتند به دلیل اتمام زمان انتخابات بدون اینکه رای خود رابه صندوق بیاندازند شبعه اخذ رای را ترک کردند و نتواستند در این انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد در انتخابات آتی با تمهیداتی که در این زمینه از سوی متولیان امر اندیشیده می شود این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته و تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.

این گزارش حاکیست، در مجموع ۴۷۰ هزار و ۷۵۹ نفر در استان خراسان جنوبی در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتند که از این تعداد ۵۳۷۶ رای ماخوذه باطله بوده و از مجموع ۴۶۵ هزار و ۳۸۳ رای ماخوذه صحیح ، جناب آقای سید مصطفی آقا میر سلیم ۲۹۱۶ رای ، جناب آقای حسن روحانی ۱۵۹ هزار و ۴۳۳ رای ، جناب آقای سید ابراهیم رئیسی ۳۰۱ هزار و ۹۷۶ رای و جناب آقای سید مصطفی هاشمی طبا نیز ۱۰۵۸ رای را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است؛ واجدین شرایط رای دادن در استان خراسان جنوبی ۵۵۲ هزار و ۳۸۸ نفر بودند که هشتادوپنج و بیست و دو صدم درصد از این افراد در پای صندوق های رای حاضر شدند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا