شورای مدیریت بحران شهرستان تفت برای بررسی موضوع آنفولانزای پرندگان به ریاست فرماندار تفت و با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استان یزد و سایر اعضاء در محل فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" با اشاره به موضوع آنفولانزای حاد پرندگان به آمادگی کامل اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با شیوع این موضوع اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همه دستگاههای متولی در سطح شهرستان برای مقابله با این بیماری از آمادگی و تجربه خوبی برخوردار هستند و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

فرماندار تفت به موضوع آموزش و اطلاع رسانی در خصوص بیماری آنفولانزای حاد پرندگان اشاره کرد و ادامه داد: نیازمند آنیم تا عموم مردم را با ابعاد مختلف این بیماری و روش‌های مقابله با آن آشنا سازیم و این موضوع نیازمند همکاری و تعامل میان مردم و مسئولان است.

زارع بر نقش ستاد پدافند غیر عامل و شورای مدیریت بحران شهرستان در این رابطه تاکید و بر مشارکت بیشتر همه دستگاهها در این رابطه تاکید کرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از سابقه شیوع این بیماری در دوره های گذشته گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع مقابله با این بیماری، باید اطلاع رسانی و آموزش لازم در این رابطه در اختیار مردم قرار گیرد.

"محمد صادق طهماسبی" با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد پدافند غیرعامل استان برای مقابله با بیماری انفولانزای حاد پرندگان، خواستار فعال شدن ستادهای پدافند غیر عامل و کمیته های فرعی آن در سطح شهرستانها برای کمک به مقابله با این موضوع شد.

در ادامه اعضاء به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

یادآور می شود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) بین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.
این ویروس علاوه بر پرندگان می تواند انسان، خوک، پستانداران دریایی، سنجاب و حتی گربه سانان مانند پلنگ و ببر را نیز آلوده می کند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا