در شهرستان میبد 350 تعاونی وجود دارد که از این تعداد 160 تعاونی فعال هستند.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در بازدید از شرکت تعاونی زیلوبافان و شرکت تولید رنگ‌های سرامیکی به نگاه خوب اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در این حوزه پرداخت و گفت: با حمایت‌های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، هنر صنعت زیلو که در حال فراموشی بود؛ تعداد دارهای زیلو در شهرستان میبد به بیش از 70 دار رسیده است.

حسین فلاح با اشاره به اقدامات انجام‌شده در ملی و جهانی‌سازی هنر صنعت زیلوی میبد گفت: نگاه خوب دولت و تلاش علاقه‌مندان به هنر صنعت زیلو باعث رونق این صنعت شده است و با اقداماتی که میراث فرهنگی و اداره تعاون انجام داده است سال آینده هنر صنعت زیلوی میبد ملی و جهانی خواهد شد.

فلاح در ادامه از شرکت تولید رنگ‌های سرامیکی هم بازدید کرد و با اشاره به ذوق و علاقه جوانان در ورود به این صنعت گفت: درگذشته رنگ‌های مورداستفاده در صنعت سرامیک به‌صورت پودر بود اما جوانان میبد با ورود به این صنعت و ایجاد تغییرات به دنبال تولید رنگ‌های دیجیتالی هستند.

فرماندارمیبد گفت: شهرستان میبد تا 3 ماه آینده با تولید رنگ‌های دیجیتالی علاوه بر خودکفایی در این زمینه به یکی از محورهای تولید رنگ‌های دیجیتالی در کشور تبدیل خواهد شد.

بازدیدی هم از واحد تولیدی صنعت سرامیک بود جوان‌های باذوق و سلیقه و اهل‌فن کار خوبی را درزمینهٔ تولید رنگ‌های سرامیکی است گرچه درگذشته مصرف سرامیکی به‌صورت پودر بود با تغییراتی ایجادشده دیجیتالی در آینده نزدیک شاهد رنگ‌های دیجیتالی هم در ایران تولید شود اولین بار در کشور اتفاق بیفتد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی میبد گفت:3 شرکت تعاونی میبد در جشنواره تعاونی‌های برتر استان تجلیل شدند.

علایی گفت:20 هزار نفر از شهرستان میبد عضو شرکت‌های تعاونی هستند و 20 هزار نفر هم در این شرکت‌ها مشغول کارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا