برای نهمین سال متوالی، نماز باشکوه عید سعید قربان در فضایی سرشار از معنویت با حضور مردم و مسئولین شهرستان اشکذر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، امام جمعه اشکذر در خطبه های نماز عید قربان، ضمن تبریک این روز بزرگ، همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد؛ حجت الاسلام طالبیان گفت : روز قیامت اسامی مختلفی دارد و یکی از اسامی قیامت که در قرآن آمده، یوم الحسره است و آن روز پیشمانی برای خوبان و بدان می باشد و خدا به پیامبر فرمود : مردم را برای روز حسرت بترسان و هشدار بده. نماینده ولی فقیه در شهرستان اشکذر افزود : برای اهل ایمان دو دسته و گروه بیشتر پشیمان هستند، اول کسانی که عمرشان را در دنیا در طلب ثروت و کسب مال حرام و حلال گذراندن و وراث آنان برکات معنوی و پاداش آن را می برند و اگر ثروت حرام در زندگی ما پیدا شود حسرت و پیشمانی اش برای ما می ماند. پس باید به مال حلال اهمیت بدهیم. دسته دوم گروهی هستند که در دنیا ، عدل و عدالت را خوب توصیف کردند، سخنرانی کردند، شعار دادند، کتاب نوشتند ولی عمل نکردند و امام صادق (ع) در حدیثی فرمودند : پرحسرت ترین افراد در قیامت کسانی هستند که از عدل سخن گفتند اما به آن عمل نکردند.

امام جمعه اشکذر در خطبه دوم نماز، عید قربان را از مهمترین اعیاد امت اسلام دانست و تأکید کرد که این روز اعمالی دارد که باید مواظبت کرد. وی با اشاره به اهمیت قربانی کردن در این روز گفت : همه کسانی که به حج مشرف می شوند باید ذبح داشته باشند و کسانی هم که به حج نمی روند قربانی توزیع کنند و خداوند در تکریم مقام حضرت ابراهیم (ع)، سنت قربانی کردن را حفظ کرد و درود خاص و ویژه بر آن حضرت می فرستد و درسی که ما از احسان و لطفی که خدا به حضرت ابراهیم (ع) کرده باید بدانیم این است که اگر کار خوب انجام دهیم گم نمی شود بلکه پاداش دنیوی و اخروی آن چند برابر می شود. حجت الاسلام طالبیان در ادامه خطبه دوم نماز عید به حادثه تلخ سال قبل در عربستان اشاره کرد و افزود : این حادثه تلخ بخاطر بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود انجام گرفت و به این زودی ها تلخی آن از کام ها بیرون نمی رود و رهبر انقلاب نیز در پیام امسال خواستار تصمیم گیری مسئولین اسلامی برای خدمت به حرمین شریفین شدند. وی خاطر نشان کرد : قرائن و شواهد زیادی نشان می دهد که عربستان، مزدور آمریکاست و برای حفظ سلطه آمریکا در خاورمیانه تلاش می کند و فجایع امروز دنیای اسلام به دست گروه سلفی و تکفیری با پشتیبانی عربستان و آمریکاست و همه اینها در راستای محقق ساختن خواسته آمریکا در حفظ سلطه و به ضعف نشاندن دنیای اسلام است و هدفشان این است که نگذارند مردم مزه استقلال و عزت و شرافت را بچشند. امام جمعه اشکذر در پایان خطبه های نماز، به هفته ولایت و عید غدیر اشاره کرد و گفت : امامت حضرت ابراهیم (ع) بعد از امتحان ، به او داده شد و روز عید غدیر، روز ولایت علی ابن ابیطالب (ع) می باشد و شایسته است در این هفته برنامه های شایسته ای داشته باشیم و بتوانیم جشن غدیر را با شکوه برگزار کنیم. لازم به ذکر است در مراسم نماز عید امسال، سرکار خانم دکتر معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و دکتر محمدحسین جعفری، رئیس دبیرخانه هیأت امناء استان یزد نیز حضور داشتند و پس از مراسم، اولین نمایشگاه تخصصی روانشناسی استان یزد با محوریت کودک و خانواده در دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد اشکذر افتتاح و بهره برداری شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا