نوبخت: "صفدرحسینی" یکی از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور است

یزدفردا "رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از سیدصفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرد.

حسن روحانی، رئیس هیات امنای صندوق توسعه ملی حدود یک ماه پس از استعفای دسته‌جمعی اعضای هیات عامل قبلی -که در واکنش به جنجال حقوق‌های نجومی صورت گرفته بود- روز یکشنبه حکم انتصاب حمد دوست‌حسینی به‌عنوان عضو و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی را صادر کرد.

 دو روز پس از صدور حکم انتصاب احمد دوست‌حسینی به‌عنوان رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از سوی رئیس جمهور، معارفه او در این سمت، ظهر امروز  در محل صندوق توسعه ملی برگزار شد.

بدین ترتیب امروز در حالی که هنوز تکلیف چهار عضو دیگر هیات عامل صندوق توسعه ملی مشخص نشده، در مراسمی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیر هیأت امنای صندوق توسعه ملی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و عضو هیأت امنا، همچنین سید فرید موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت امنای صندوق، دوست حسینی به عنوان رئیس هیات عامل معارفه شد.

این مراسم با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر هیأت امنای صندوق توسعه ملی ، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی وعضو هیأت امنا، همچنین سید فرید موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت امنای صندوق در جمع مدیران و کارشناسان صندوق برگزار شد.

آن گونه که سایت خبری صندوق توسعه ملی گزارش داده، در این مراسم مسعود مزینی، عضو هیأت عامل قبلی صندوق هم به نمایندگی از اعضای پیشین هیأت عامل صندوق حضور داشت. 

در این مراسم، نوبخت با اشاره به سوابق شناخت خود از دوست حسینی، وی را فردی خوشنام در مدیریت اقتصادی کشور یاد کرد و تاکید کرد: انتصاب مهندس دوست حسینی با تحسین نهادهای نظارتی مواجه شده است. 

نوبخت ضمن قدردانی از زحمات هیأت عامل قبلی صندوق ابراز امیدواری کرد که از منابع موجود در صندوق چه منابع مالی و چه منابع انسانی به نیکی استفاده شود.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از سید صفدر حسینی، رئیس پیشین هیات عامل نیز به عنوان یکی از ذخیره های نظام یاد کرد و افزود: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکتر حسینی، سایر اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسوولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.

دوست‌حسینی: سایر اعضای هیات عامل را زودتر انتخاب کنید
رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی هم در آغاز سخنان خود از حسن نظر رئیس جمهور به عنوان رییس هیات امناء صندوق و نیز سایر اعضای آن تشکر کرد و گفت: امیدوارم بتوانم از عهده امانت بزرگی که بر دوش من گذاشته شده است به خوبی برآیم.

دوست حسینی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در هیأت عامل های سابق صندوق توسعه ملی ابراز امیدواری کرد: انشاءلله بتوانم از منابع موجود در صندق توسعه ملی خصوصا منابع انسانی و تجربیات کسب شده در راستای الزامات قانونی به منظور خدمت رسانی بهتر و بیشتر بهره لازم را ببرم.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی شرط خزانه داری موفق را امانتداری و علم به امانتداری عنوان کرد و افزود: ضمن حفظ امانت صندوق تلاش خواهم کرد تا با استفاده از تجربیات کارشناسان و مدیران صندق عالمانه در جهت حفظ این امانت گام برداریم.

وی از نوبخت به عنوان دبیرهیات امناء درخواست کرد که هیأت امنای صندوق روند معرفی سایر اعضای جدید هیأت عامل صندوق توسعه ملی را تسریع کنند.

مسعود مزینی از اعضای هیأت عامل سابق صندوق ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جدید هیأت عامل صندوق با اشاره به سوابق و تجربیاتش در نمایندگی بانک مرکزی در بانک جهانی گفت: به علت گردش منابع در صندوق توسعه ملی و بازگشت این منابع به صندوق این نهاد اقتصادی می تواند در آینده نقش بسیار موثرتری در اقتصاد کشور داشته باشد و از این حیث جایگاه این صندوق در اقتصادملی فراتر از بانک مرکزی است.

مزینی همچنین از تلاش های همکاران خود در هیات عامل صندوق توسعه ملی یاد کرد و برای آنها و نیز مدیران و کارکنان صندوق آرزوی توفیق روز افزون کرد.

در پایان لوح سپاسی از سوی  نوبخت به عنوان دبیر هیأت امناء صندوق توسعه ملی به اعضای سابق هیأت عامل صندوق تقدیم شد و حکم انتصاب رئیس جمهور و رئیس هیات امناء صندوق به طور رسمی به دوست حسینی ابلاغ شد.

 

در پی افشای حقوق‌های میلیونی، نام صفدر حسینی رییس سابق صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از افراد درگیر با این موضوع در خبرها منتشر شد که در نهایت در دوازدهم تیر در نشستی با حضور رئیس‌جمهور با استعفای رییس صندوق توسعه ملی به سبب دریافت حقوق های بالا موافقت شد که البته برخی منتقدان با این استعفا مخالفت کرده بودند و به جای استعفا درخواست عزل مدیرانی که دریافت‌های نجومی داشته‌ بودند را مطرح کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 گفتنی است"درپی افشای حقوق نجومی 57 میلیون تومانی صفدرحسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی و دیگر اعضای هیات عامل این صندوق، هیات امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ 12 تیرماه سال جاری با استعفای اجباری تمامی اعضای هیات عامل موافقت کرد تا برکناری 5 مدیر عالی این صندوق رقم بخورد.

صفدر حسینی طبق اسناد و مدارک موجود، از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌ عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است،  رئیس صندوق توسعه ملی 300 میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده است. کمک‌‌هزینه ورزش، خرید کتاب و اوقات فراغت فرزندانش نیز در فیش حقوقی وی لحاظ می‌شد."


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا