امام جمعه میبد در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و درخطبه های پرصلابت و وحدت بخش نماز جمعه این هفته گفتند : امروز به فضل الهی شما مردم میبد یک صحنه از شکوه قدس و روز جهانی قدس را آفریدید ؛ این شکوه و حماسه روز جهانی قدس در هزار نقطه از شهرهای کشور ما و در یکصد کشور جهان تجلی کرد .

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آيت الله اعرافی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی افزودند : آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز همبستگی امت و مقاومت در برابر ظلم و ستم ، آن روزها این همه مورد توجه نبود ؛ اما امروز این جبهه جهانی و پایگاه قدس بین المللی شده است و در همه شهرهای ایران و شهرهای بزرگ و کوچک منطقه و دهها کشور جهان این پرچم وحدت اسلامی و قدس شریف بلند است.

خطیب جمعه میبد وحدت و انسجام و ولایت پذیری ملت را نخستین پیام راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کردند و افزودند : ملت ما زیر سایه انقلاب اسلامی و تاسی به رهبر عظیم الشان حضرت امام خامنه ای ، وحدت خودش را در راهپیمایی های قدس ،۲۲ بهمن و برگزاری انتخابات نشان می دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همه طبقات ، گرایش ها و گروه ها در این راهپیمایی باشکوه حضور می یابند و تنها عده کمی هستند که با انقلاب و اسلام قهرند و تکلیف خودشان را مشخص کرده اند تصریح کردند : اما اکثریت جامعه در مسیر رشد و تعالی ، وحدت ، انسجام و تاسی به مبانی اسلام و ولایت حضور دارند .

دشمنان عزم و اراده ایرانیان را تماشا کنند

ايشان گفتند : دشمنان باید این عزم اراده و ایمان ایرانیان را تماشا کنند که ۴۰ سال است در همه صحنه ها حضور دارند و امواج طوفانی جنگ ، ترور ، فساد ، فتنه ها ، توطئه ها ، تحریم ها و دشمنی های ظالمانه این ملت مقاوم را از پا درنیاورده است و با وجود همه مشکلات و گرفتاری ها قرص و محکم ایستاده اند.

اسرائیل باید به زباله دان تاریخ سپرده شود

امام جمعه میبد با بیان اینکه قصه اسرائیل برای دشمنان ما قصه راهبردی و استراتژیک است اظهار داشتند : پیام دیگر روزقدس این است که اسرائیل باید به زباله دان تاریخ سپرده شود.

اسرائیل پایگاه فسادانگیزی در منطقه است

آيت الله اعرافی با اشاره به سیاست های امریکاییها در قبال اسرائیل يادآور شدند : امروز هم نامزدهای ریاست جمهوری امریکا با تفاوت های ظاهری همراهی با اسرائیل است چرا که اسرائیل یک پایگاه مهم فسادانگیزی آنها در منطقه است.

فلسطین قطع نظر از ملیت قصه امت اسلام است

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : با قطع نظر از مذهب و زبان و ملیت ، قصه فلسطیبن هم قصه امت اسلام و برای ایران اسلامی هم یک راهبرد و استراتژیک است.

هرچه غرب از حقوق بشر و ترور بگوید باور نمی شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه قریب ۷۰ سال است که مستکبران عالم ، بالاترین ظلم جهان را علم کرده اند و از صهیونیست ها حمایت می کنند افزودند : تا وقتی که غده ترور ، ظلم و قتل به واسطه آنها در منطقه برپاست ؛ هر چه غرب از حقوق بشر و ترور بگوید باور نمی شود.

ايشان غصب حقوق ملت فلسطین را زشت ترین فاجعه تاریخی خواندند و گفتند : آنها به دنبال تروریزم دولتی در منطقه هستند تا آن را سرور خاورمیانه و منطقه ما بکنند و ما باید مقابلشان بایستیم چرا که این آرمان انقلاب اسلامی است و شیعه ، سنی ، فارس ، عرب ، کرد و ترکمن ندارد.

عوامل استمرار ظلم در فلسطین و منطقه؛

عدم آگاهی و غفلت

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به عوامل استمرار این ظلم ۷۰ ساله در فلسطین اظهار داشتند : عدم آگاهی و غفلت جمع زیادی از ملت ها و طبقات جوامع اسلامی یا رعب و وحشت نخستین عامل استمرار این ظلم است .

امام جمعه میبد افزودند : متاسفانه هنوز هم این عوامل در بخش زیادی از جوامع اسلامی حاکم است و نمی دانند اگر اسرائیل حاکم شود چگونه بازار ، سیاست و اقتصاد امت اسلام را دست می گیرد.

آسیب های درونی جبهه مقاومت

آيت الله اعرافی ، آسیب های درونی جبهه مقاومت و دور شدن از اسلام و تبدیل هویت انقلاب آنها را دومین عامل استمرار این ظلم دانستند و افزودند : یاسر عرفات انقلابی بود ولی به تدریج این هویت انقلابی را از او گرفتند و دشمن همیشه سعی می کند ؛ روح هجومی و مبارز و انقلابی را از ملت بگیرند.

کاهش روحیه انقلابی و تسلیم نفوذ دشمن

خطیب جمعه میبد کاهش روحیه انقلابی ، تسلیم و نفوذ دشمن را عاملی مهم در تداوم ظلم در سرزمین اشغالی بیان کردند و افزودند : اسرائیل با نفوذ در سازمان آزادی بخش فلسطین آن را به سازمان کم خاصیتی و در حاشیه قرار داد و امروز تلاش می کنند در گروه هایی مثل حماس هم نفوذ کنند بنابراین دور شدن از ارزشهای اسلامی ، تسلیم نفوذهای بیگانه شدن و تضعیف هویت انقلابی در درون گروه های مبارز عاملی است که جبهه مقاومت در برابر دشمن و صهیونیست ها را ضعیف کرده است .

دولت های سست عنصر و مرعوب

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی دیگر از عوامل استمرار ظلم در فلسطین را دولت های منطقه خواندند و خاطرنشان کردند : دولت های منطقه به سه گروه تقسیم شده اند ؛ دولت های سست ، ضعیف و مرعوب که توان و اراده حضور در عرصه های بین المللی و مقابله با ترفندهای پیچیده صهیونیست را ندارند.

دولت های وابسته مثل آل سعود

ايشان افزودند : گروه دوم دولت های وابسته اند و مصیبت بزرگ فلسطین و امت اسلام از همه مذاهب و طبقات ، دولت های سست عنصر ، وابسته و خیانت گرند که در راس آنها آل سعود است که از اول هم پیمان مخفی صهیونیست ها بودند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشتند : اینها با مقامات امنیتی اسرائيل جلسه می گذارند تا در برابر ایران انقلابی و فلسطین بایستند و این مصیبت و درد را باید کجا ببریم و فریاد بزنیم ؛ دولتی که بر نفت های ملت اسلام چنگ انداخته ، سرزمین های مقدس را در دست گرفته ؛ اما هم پیمانان دشمن اسلام و صهیونیست ها شده اند تا صهیونیست ها را در امن قرار دهند.

نتایج این عوامل در منطقه

امام جمعه میبد با بیان اینکه آنها بحرین را به آتش خون کشیده اند ، یمن را در ستم کم نظیر قرار دادند ، سوریه را ویران کردند ، تروریست ها را بر جهان اسلام حاکم کردند و ملت ایران را از حج محروم کرده اند ، خاطرنشان کردند : نفرین بر این خائنان که خنجر را از پشت تا اعماق قلب امت اسلام فرو کردند و اینجور با دشمنان امت اسلام هم پیمان شده و فلسطینیان که سنی هستند را به خاک و خون کشیده اند.

هم پیمانی دولت های اسلامی با اسرائیل

ايشان با ابراز تاسف از هم پیمان شدن دولت های اسلامی بویژه دولت ترکیه با صهیونیست ها گفتند : ما از دولت ترکیه و گرایش ها و جریانات انتظار داشتیم جور دیگری عمل کنند اما امروز این دولت ها به مرزهای خیانت رسیده اند و در قضیه سوریه و عراق همراه عربستان شده و با داعشی های تکفیری و ضد اسلام و صهیونیست ها ، دانسته و نادانسته هم پیمان شده اند و آنها را یاری رسانده اند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه ای کاش فتنه برپا نمی کردید و در سوریه ملتی را رمق اش را برای منافع زودگذر خودتان نمی گرفتید افزودند : ما هر گونه ارتباط با اسرائیل و هر گونه هم پیمانی اسرائیل را در سراسر جهان با همه وجود محکوم می کنیم.

طرح آمریکا و دامن زدن به اختلافات مذهبی

خطیب جمعه میبد طرح امریکا در اختلاف افکنی بین مسلمانان را یکی دیگر از عوامل استمرار جنگ و ظلم و ستم در منطقه خواندند و تاکيد کردند : امریکایی ها برای جلوگیری از امواج اسلام ، انقلاب و بیداری اسلامی تلاش می کنند با اختلاف افکنی بین مذاهب ما را به جان هم بیاندازند اما ما با صدای رسا می گوییم ایران و انقلاب اسلامی از آن همه امت اسلام است.

ایران اختلافات مذهبی و تکفیر و ترور را محکوم می کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما افتخار می کنیم پیرو مکتب نورانی اهل بیت (ع) هستیم تصریح کردند : ما تفرقه های نژادی ، زبانی ، قومی و مذهبی را به رسمیت نمی شناسیم و همه فرق اسلامی را قبول داریم و تعرض به مقدسات یکدیگر ، تکفیر و ترور را با همه وجود محکوم می کنیم.

درد جانکاه امت اسلام اختلافات مذهبی است

ايشان اظهار داشتند : درد جانکاه امت اسلام امروز این است که آنها ما را به جان هم انداختند ؛ توان و رمق ما را گرفتند ، کشورهای ما را عقب نگه داشتند ، تکفیری ها را برای ایجاد اختلاف پروراندند و دولت اسرائیل را در امن قرار دادند و جبهه مقاومت را تضعیف کردند.

دشمنان آرزوی تسلط به ایران را به گور خواهند برد

امام جمعه میبد گفتند : امروز علیه حزب الله حماس و جریانات انقلابی جهان اسلام دسیسه می شود ، تحریم علیه پایگاه اصلی که ایران است صورت می گیرد ؛ سوریه و عراق را عرصه جنگ قرار می دهند تا سراغ ایران بیایند ؛ اما این آرزو را به گور خواهند برد.

ایران دژ استوار الهی و پایگاه مردان بیدار است

آيت الله اعرافی با قدردانی از تلاش نیروهای امنیتی در خنثی سازی توطئه های دشمنان تصریح کردند : این تلاش های شما در ایران اثر نمی کند چرا که ایران دژ استوار الهی و پایگاه مردان بیدار است که مردان آن ایمان استوار ، قدس باشکوه و رهبر رشید دارند و در برابر توطئه های درونی و بیرونی شما خواهند ایستاد و بر سر آرمان هایمان با همه وجود ایستاده ایم و کوتاه نخواهیم آمد .

ايشان افزودند : اقوام ، مذاهب و طبقات گوناگون در ایران اسلامی صف در صف در برابر شما ایستاده اند و گوش به فرمان امام و رهبری هستند و وحدت خود را بر پایه ارزشها حفظ خواهند کرد.

دکترین انقلاب اسلامی بر اتحاد جهان اسلام تاکید دارد

امام جمعه میبد با اشاره به دکترین انقلاب اسلامی در قصه فلسطین گفتند : دکترین انقلاب اسلامی بر اتحاد جهان اسلام و قطع روابط همه دولت های اسلامی با اسرائیل تاکید دارد .

دولت های اسلامی باید هرگونه روابط با اسرائیل را قطع کنند

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ملت ها باید روی دولت ها فشار بیاورند تا این روابط قطع شود افزودند : دولت های اسلامی و ترکیه بعنوان یک کشور مسلمان باید روابط آشکار و نهان تجاری ، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی خود را با اسرائیل قطع کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخابات در فلسطین را یکی دیگر از راهبردهای دکترین انقلاب اسلامی دانستند و افزودند : باید با برگزاری انتخابات از میان فلسطینی ها دولت تعیین شود و از مقاومت در مجامع بین المللی و حریم و حزب الله  پشتیبانی شود چرا که این به نفع همه امت اسلام است .

ايشان در آغاز بیانات خود هم ضمن سپاس از همه حماسه آفرینان ماه مبارک رمضان بر حضور باشکوه در آخرین نقطه پایانی روز عید فطر که ساعت ۷ و نیم در مصلی آیت الله اعرافی برگزار می شود تاکید کردند.

جمعه و جماعت موجب تعالی فرهنگ میشود

امام جمعه میبد به نمازگزاران و خانواده ها توصیه کردند : مسجد ، جمعه و جماعت را محکم نگه دارند چرا که موجب تعالی فرهنگ می شود .

آيت الله اعرافی با بیان اینکه قرآن ، اخلاق ، خانواده در خانه و مدرسه و مسجد موجب صیانت از ارزشهاست افزودند : همه مسئولین باید اشتغال و ازدواج برای جوان را در اولویت قرار و شرایط ورزش و سلامت برای آنها را فراهم کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشتند : فقرا و محرومین را دریابید چرا که وجود فقیر و محروم در جامعه کار من و شما را بی برکت می کند.

خطیب جمعه میبد افزودند : فرهنگ عمومی عفاف و حجاب را مهم بشمارید و کاری که جبهه عفاف و حجاب جامعه را مخدوش میکند جلوگیری کنید .

ماه مبارک رمضان ماه بیدارباش خانواده هاست

ايشان رمضان را ماه بیدار باش خانواده ها خواندند و گفتند : همه باید تلاش کنند ارزشهای عفاف و حجاب فرو نریزد ، فسادها ، ویروس ها و میکروب ها ما را از پا درنیاورد از فضاهای سبز و محیط زیست صیانت شود و در نهایت جوانان باید روی منظومه فکری رهبری و انقلاب که نجات بخش و امید آینده همه ماست بیشتر کار کنند.

امام جمعه ميبد یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب ، شهید آیت الله صدوقی ، شهدای سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط نیروی دریایی امریکا و ۳۰۰ شهید این فاجعه را گرامی داشتند .

خطيب جمعه ميبد از یکایک زنان و مردانی که در ماه مبارک رمضان در بیش از ۲۰۰ نماز جماعت و مسجد حضور آسمانی و ایمانی داشتند و با شور و شوق از پایگاههای عبادت استقبال کردند و صحنه های زیبای قرآن خوانی ، اطعام و افطار و توجه به یتیمان و محرومان از خود نشان دادند هم تشکر کردند .

قدردانی از حضور باشکوه اقشار مختلف در راهپیمایی قدس

آيت الله اعرافی با قدردانی از روزه داران که با دهان روزه در آفتاب سوزان و در هوای سخت و دشوار و گرم و با قدم های استوار در حماسه باشکوه قدس حضور پیدا کردند هم قدردانی کردند و گفتند : در طول راهپیمایی ، انسان شرمسار نونهالان عزیز ، جوانان بزرگ و زنان و مردان خداجوی می شد ؛ نوجوانان ، دانش آموزان ، دانشجویان ، روحانیون ، دانشگاهیان ، کشاورزان ، اصناف و طبقات و گروههای مختلف شعیه و سنی و سربازان و نیروهای نظامی و انتظامی ، مسئولان ، ورزشکاران و مردم شریف همه صف به صف در کنار هم در این آزمایش بزرگ و برای خدا در صحنه آمدند و مظهر اتحاد و همبستگی از خود نشان دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا