با صرف هزینه ای بالغ بر 42 میلیارد و 400 میلیون ریال پارک بزرگ حسن آباد در سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) به بهره برداری رسید.

شهردار یزد در حاشیه مراسم افتتاح پارک بزرگ حسن آباد که همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با حضور جمع کثیری از شهروندان و مسئولان برگزارشد گفت: به منظور آبادانی و رسیدگی به نقاط محروم شهر، پارک حسن آباد با مساحت تقریبی 70 هزار مترمربع احداث شده که تا به حال 20 هزار مترمکعب خاکبرداری و نخاله برداری، 15 هزار و 500 مترکعب خاکریزی با خاک مناسب، 30 هزار مترمربع تسطیح و زیرسازی، عملیات محوطه سازی به طول هشت هزار متر سنگ جدول و هفت هزار مترمربع پیاده روسازی با کف پوش بتنی و برای کاشت نهال 20 هزار مترمکعب کانال کشی باغچه ها صورت گرفته که موارد مذکور هزینه ای در حدود هشت میلیارد و 500 میلیون ریال در بر داشته است.

محمدرضا عظیمی زاده خاطرنشان کرد: با صرف هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال مخزن بتنی با حجم 500 مترمکعب جهت ذخیره آب و آبیاری درختان پارک احداث شده است.

وی تصریح نمود: برای رفاه حال شهروندان و تسهیل رفت و آمد، به میزان 9600 متر مربع زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت در ورودی پارک با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال و 13 چشمه سرویس بهداشتی و 12 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت نیز با صرف سه میلیارد و 200 میلیون ریال به انجام رسیده است.

شهردار یزد هزینه برق رسانی و نصب برج نور و روشنایی در این پارک را به میزان سه میلیارد ریال عنوان نمود.

عظیمی زاده علاوه بر این هزینه فضای سبز پارک شامل تجهیز موتورخانه، لوله گذاری، مبلمان، انتقال آب و ... در پارک بزرگ حسن آباد را 23 میلیارد و 200 میلیون ریال ذکر کرد.

قابل ذکر اینکه مراسم افتتاح این پارک با برپایی جشن باشکوه میلاد امام حسن مجتبی (ع) در تاریخ اول تیرماه از سوی سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد به انجام رسید.        










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا