اعلام علت حادثه برای اتوبوس حامل سربازان/توضیحات ارتش درباره تصادف اتوبوس سربازان/حال 13 سرباز حادثه تصادف وخیم است

19 کشته در واژگونی اتوبوس حامل سربازان 

این اتوبوس به دلیل عدم وجود حفاظ ایمنی سمت راست و عدم کنترل و مهارت راننده در مهار وسیله نقلیه و احتمالاً نقص فنی خودرو، در دره 20 متری سقوط می کند.
سقوط اتوبوس حامل سربازان یک پادگان آموزشی در جاده سیرجان - نی ریز در استان فارس، 19 نفر کشته برجای گذاشت.

سرهنگ حمیدی فرمانده پلیس راه کشور در گفتگو با عصرایران درباره این حادثه گفت: این اتوبوس از کرمان به سمت اهواز در حال حرکت بود که در نزدیکی پاسگاه نی ریز در استان فارس به دلیل عدم وجود حفاظ ایمنی سمت راست، عدم کنترل، مهارت راننده در مهار وسیله نقلیه و احتمالاً نقص فنی خودرو در دره 20 متری سقوط کرد.

وی افزود: متاسفانه 13 نفر از سرنشینان این خودرو سر صحنه فوت کردند و 22 نفر نیز زخمی شدند که مطابق اعلام اورژانس 6 نفر از مصدومین در حال انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند و در مجموع تعداد تلفات به 19 نفر افزایش یافت.

سرهنگ حمیدی افزود: این حادثه در ساعت 1:20 بامداد چهارشنبه به وقوع پیوست و مطابق بررسی ها مسافران آن سربازان یک پادگان آموزشی بودند.

وی علت دقیق این سانحه را به بررسی دقیق تر کارشناسان پلیس موکول کرد.

سایت محلی هورگان هم در این باره نوشت: این اتوبوس در باک زاپاس خود 2 شهروند افغانستان و کالای قاچاق شامل سیگار، انبه و غیره جاسازی کرده بوده است.

هورگان افزود: 19 کشته شده این حادثه، سرباز لیسانس وظیفه بودند.
همچنین زخمی‌ها از ساعت اولیه بامداد از بیمارستان شهدای نی‌ریز در حال اعزام به شیراز هستند.

در پی اعلام اورژانس نی‌ریز، آمبولانس‌های زیادی از شهرهای همجوار جهت اعزام زخمی‌ها به شیراز  فراخوانده شده‌اند.

این اتوبوس از پادگان آموزشی 05 کرمان حرکت کرده بود.


حادثه برای اتوبوس دوم


فرمانده پلیس راه در مورد اتوبوس دیگری حامل سربازان پادگان آموزشی که در جاده فسا (استان فارس) واژگون شده بود نیز گفت: متاسفانه این اتوبوس در جاده فسا واژگون شد که مطابق اعلام اورژانس 7 نفر در این حادثه مصدوم شده اند.

با این حال هورگان خبر داد: متأسفانه اتوبوس دیگری که از همین پادگان به طرف شیراز در حال حرکت بوده در اطراف سروستان واژگون شده که در آن حادثه نیز 5 کشته و 40 مصدوم گزارش شده است. با این حال، هنوز منابع رسمی تلفات سانحه دوم را تأیید نکرده اند.

تمامی کشته‌های سقوط اتوبوس«سرباز» بودند

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که کشته شدگان و مصدومان حادثه اتوبوس در نی‌ریز فارس، سرباز بودند.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزییات این حادثه اظهار کرد: این حادثه در ساعت 1:20 بامداد چهارشنبه در محور سیرجان  - نی‌ریز رخ داده و در پی آن یک دستگاه اتوبوس از مسیر خود خارج و به دره سقوط کرد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس با 36 سرنشین  از کرمان به سمت اهواز در حال حرکت بود، اظهار کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از فوت 14 تن در سرصحنه و مجروح شدن 22 تن دیگر است که البته با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان، احتمال افزایش کشته‌شدگان در حین انتقال یا پس از رسیدن به بیمارستان وجود دارد اما آنچه که فعلا در گزارش پلیس آمده، 14 مورد فوتی است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد اینکه اتوبوس متعلق به چه نهادی بوده، به ایسنا گفت: اتوبوس شخصی اما در اختیار پادگان «05 » ارتش در کرمان بوده و سرنشینان آن نیز همگی سربازانی بودند که از این پادگان به مقصد اهواز در حال حرکت بودند که متاسفانه این حادثه رخ داد.

رحمانی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: کارشناسانی در حال بررسی هستند که خستگی یا خواب‌آلودگی راننده باعث این حادثه شده و یا نقص فنی علت آن بوده است.

مرتضی سلیمی، قائم مقام سازمان امداد و نجات پیش از این شمار قربانیان حادثه ١٩ تن اعلام کرده و گفته بود که ۱۶ تن آنها در صحنه و سه تن نیز در مرکز درمانی جان باختند.

سازمان پزشکی قانونی اسامی 15 تن از جانباختگان حادثه اتوبوس حامل سربازان پادگان صفر پنج کرمان را اعلام کرد.

1-    علی فتحی نژاد
2-    ابراهیم مراد زاده
3-    منصور صفری
4-    مهدی کریمی
5-    آرمان ایمانی
6-    سیدعلی دهقانیان
7-    محمدحسین بخشی
8-    سیدامین اشرف
9-    ابراهیم شفیعی
10-    وحید خانی
11-    سعید امیدواری
12-    ماجد حافظی
13-    رحیم سجادیان
14-    وحید قاسم‌پور
15-    امین انصاری

حال 8 تن از مصدومان حادثه اتوبوس سربازان وخیم است

سخنگوی اورژانس کشور از وخیم‌بودن حال 8 تن از مصدومان حادثه سقوط اتوبوس سربازان پادگان «05» ارتش در استان فارس خبر داد.

مجتبی خالدی، در خصوص آخرین آمار سربازان فوت شده در حادثه سقوط اتوبوس در فارس به ایسنا گفت: در حادثه  سقوط اتوبوس کرمان به شیراز، از میان 58 نفر سرنشین این اتوبوس، تکنسین‌های اورژانس با 16 مورد فوت شده در صحنه تصادف روبرو شدند. سه نفر از مجروحان نیز در بیمارستان فوت کردند که در مجموع شمار قربانیان 19 تن شد و 42 نفر  نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی افزود: این حادثه درساعت 1:20 بامداد امروز، دوم تیرماه اتفاق افتاد و  11 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که اولین دستگاه 14 دقیقه بعد از  حادثه سر صحنه رسید.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، 22 نفر از مصدومان حادثه به بیمارستان رجایی شیراز و مابقی نیز به بیمارستانهای شهدای نیریز، امام خمینی(ره) استهبان منتقل شدند.

اعلام علت حادثه برای اتوبوس حامل سربازان

 
فرمانده پلیس راه کشور علت هر دو حادثه اتوبوس حامل سربازان را اعلام کرد.

سرهنگ محمدحسین حمیدی درگفت‌وگو با ایسنا، درباره علت حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل سربازان پادگان آموزشی صفر 5 کرمان در نی‌ریز اعلام کرد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه باعث وقوع این حادثه دشه است.

وی درباره اینکه آیا نقص فنی در بروز این حادثه نقش داشته یا خیر، گفت: درباره نقص فنی منتظر نتایج بررسی‌های بیشتر هستیم و به محض اعلام نتایج، درباره اینکه آیا وسیله نقلیه نقص فنی داشته یا خیر، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین درباره علت حادثه دوم که در سروستان برای اتوبوسی رخ داد که گفته می‌شود حامل سربازان بوده است، به ایسنا گفت: در حادثه سروستان خستگی و خواب‌آلودگی راننده به عنوان علت حادثه تشخیص داده شده است.

توضیحات ارتش درباره تصادف اتوبوس سربازان
 
معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: تعدادی از سربازان نیروی زمینی ارتش در حین اعزام به مرخصی با ناوگان حمل و نقل بین شهری بر اثر سانحه جاده‌ای، جان به جان آفرین تسلیم کردند.

امیر سرتیپ دوم پیمبری ضمن اعلام خبر فوق، افزود: برابر اطلاع واصله از قرارگاه منطقه جنوب شرق کشور بامداد دوم تیرماه تعداد دو دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل بین شهری کرمان که حامل سربازان مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر گنجوی بود در محور سروستان و نی ریز استان فارس دچار سانحه گردید که متاسفانه در این حادثه تعدادی از سربازان مومن و متعهد نیروی زمینی ارتش به دیدار معبود شتافته و تعدادی نیز مصدوم شدند که بلافاصله با حضور تیم های پزشکی و امدادی به نزدیکترین مراکز درمانی ارتش و استان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

سرتیپ دوم پیمبری در ادامه با بیان این که هم اکنون بیمارستان های نیروی زمینی ارتش آماده پذیرش مصدومین این حادثه تا بهبودی کامل آنان هستند، گفت: فرماندهی و کارکنان نیروی زمینی ارتش ضمن ابزار تاسف از این حادثه دلخراش و عرض تسلیت به خانواده‌های محترم جان باختگان، با بازماندگان و اهالی ولایتمدار استان فارس ابراز همدردی می کنند.

وی در پایان گفت: بلافاصله بعد از وقوع حادثه با دستور ویژه فرمانده نیروی زمینی ارتش تیم هایی جهت بررسی بیشتر موضوع به محل سانحه اعزام شدند.
 
 
حال 13 سرباز حادثه تصادف وخیم است

 
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد، ۱۷ تن از مصدومان بستری شده در بیمارستان‌های نمازی و رجایی شیراز ترخیص شده‌اند.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از وقوع حادثه واژگونی دو دستگاه اتوبوس حامل سربازان پادگان آموزشی «۰۵» کرمان، در کیلومتر ۱۵ جاده نی‌ریز کرمان و کیلومتر ۶۵ جاده سروستان شیراز، دو دستگاه آمبولانس از استهبان، دو دستگاه آمبولانس از داراب، یک دستگاه آمبولانس از ناحیه مقاومت سپاه نی‌ریز، یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر و یک دستگاه آمبولانس از مرکز ریزاب برای اعزام مصدومان به بیمارستان شهید رجایی شیراز تأمین شد.

پس از انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های نی‌ریز و سروستان و دریافت خدمات اولیه اورژانسی، ۱۷ مصدوم ساعت چهار صبح به بیمارستان‌های نمازی و رجایی شیراز منتقل شدند.

این گزارش حاکی است که رئیس بیمارستان ارتش در شیراز نیز پس از عیادت از مصدومان، اقدامات لازم برای ترخیص مصدومان را پیگیری کرده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین حال اعلام کرد که ۵۲ تن از مصدومان واژگونی اتوبوس‌های حامل سربازان ارتش، ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه صبح چهارشنبه به بیمارستان رجایی منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است که از میان مصدمان اعزامی به شیراز، ۱۷ تن مرخص شده‌اند اما حال ۱۳ تن دیگر وخیم است.

برخی سربازان بستری در بیمارستان شهید رجایی، در بیان علت حادثه اعلام کردند که سه دستگاه اتوبوس روز گذشته همزمان از کرمان به سمت شیراز حرکت کردند اما به دلیل سرعت زیاد واژگون شده‌اند.

فرمانده پلیس راه شمال فارس پیش از این گفته بود که در این حادثه راننده به دلیل ناتوانی در کنترل خودرو و عبور از سرعت مطمئنه،‌ مقصر بوده است.

کسری سیروسی اعلام کرده بود که بررسی‌ها برای مشخص شدن علت دقیق حادثه و بررسی احتمال وجود کالا یا مسافر قاچاق، ادامه دارد.

دو دستگاه اتوبوس بامداد چهارشنبه به فاصله یک‌ساعت بین ساعت یک تا ۲ بامداد، در مسیر کرمان به شیراز، در گردنه لایرز نی‌ریز و نزدیکی سروستان،‌ واژگون شدند.


اخرین خبر در رابطه با این حادثه را د اینجا پیگیری کنید
فراروایسنا









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا