اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام کرد:جایزه تصویرگری کوله پشتی به کتاب"یک دوست بزرگ" نوشته بابک صابری مدیر انتشارات کودکان یزد و مهرداد زائری اهدا شد.

پروژه اجتماعی کتابخانه شهر وتزلر آلمان با عنوان "کتابخوانی در خانواده" با همکاری موسسه تحقیقاتی متن و تصویرگری کتاب شهر برمن،  تصمیم به اعطای جایزه ی نقدی ۱۰۰۰ یورویی به بهترین کتاب تصویری سال ۲۰۱۵ گرفتند.
از میان کتاب های تصویری که دربازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ منتشر شده بودند، ۲۶۸ اثر برای بررسی انتخاب شد.
این جایزه توجه ویژه ای به آن دسته از کتاب های تصویری دارد که موجب تقویت روحیه و رشد فکری کودکان می شود.
پروفسور یوخن هرینگ (Jochen Hering) از موسسه تحقیقاتی کتاب برمن اعلام کرد: "کتاب های تصویری می توانند نقشی فراتر از انتقال مفاهیم داستانی بازی کنند و به عنوان گنجینه ای از تجربه کودکان در مواجهه با واقعیت زندگی به حساب آیند."
بر پایه گفته های بتینا تورسنیک (Bettina Twrsnick)، مدیر کتابخانه وتزلز، جایزه تصویرگری کوله پشتی پیوستگی و همبستگی مفاهیم اساسی و بنیانی دانش برای زندگی آتی کودکان را به نمایش خواهد گذاشت.
برنده جایزه امسال تصویرگری کوله پشتی کتاب «یک دوست بزرگ» نوشته بابک صابری و به تصویرگری مهرداد زائری است که توسط انتشارات Baobab Books منتشر شده است که از ناشران معتبر سوییس است که در زمینه معرفى فرهنگ‌هاى گوناگون و ارتباط آن ها با یکدیگر فعالیت می کند.
بابک صابری جراح ارتوپد و مدیرانتشارت کودکان است و در شهر یزد زندگی می کند و تاکنون چند کتاب برای کودکان نوشته است. پیش از این نیز داستان‌های دیگرى از بابک صابرى همچون دوست من عنکبوت به اسپانیایی، دختر بى‌بى گلاب به زبان عربی و کلاغ مشکوک به زبان‌های عربى و چینى و کتاب کلاغ سیاه به سفر می‌رود به زبان‌های عربى و انگلیسى چاپ و منتشر شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا