رئیس‌جمهور گفت: ما نیاز به اجماع داخلی داریم؛ نیاز به برجام ۲ داریم و برای ساختن ایران نیاز به اقدام مشترک ملی داریم.


 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز پس از حضور در راهپیمایی 22 بهمن، در میدان آزادی تهران و در جمع راهپیمایان تهرانی به ایراد سخنرانی پرداخت.


مهم‌ترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:


- همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست. مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.


- انقلاب ما انقلاب اخلاقی و بدون بد اخلاقی و بدون خشونت است.


- ملت ایران همواره نشان داده‌اند که از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند و طی 10 سال اخیر در برابر تحریم‌ها سر تسلیم فرود نیاورده‌اند.


- امروز شورای حکام آژانس، سازمان ملل و افکار عمومی پذیرفته‌اند که تبلیغات آمریکا و صهیونیسم علیه ایران دروغ بوده است. ما با کمک مردم و رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب پروژه ایران‌هراسی را با شکست مواجه کردیم.


- امروز هدف ما ساختن ایران آباد و پیشرفته است. امروز دیگر دوران تهدید و تحریم گذشته و دوران تعظیم به ملت ایران است.


- با اقتصاد مقاومتی ایران را خواهیم ساخت.


- ما نیاز به اجماع داخلی داریم. ما نیاز به برجام 2 داریم. برای ساختن ایران نیاز به اقدام مشترک ملی داریم.


- ما در آستانه یک انتخابات سرنوشت‌ساز هستیم. در 7 اسفند دو انتخابات مهم را در پیش داریم. انقلاب ما انقلاب میدان دادن به زن و مرد و به ویژه جوانان است. اساس انقلاب ما آزادی و آرای مردم است.


- باید زبان انقلاب را روزآمد کنیم. انقلابی یعنی اهل مدارا و مقاومت، انقلابی یعنی اهل امید و نشاط و سازندگی. انقلابی امروز می‌خواهد ایران را بسازد.


- انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند. هیچ‌کس نباید با صندوق رأی قهر کند. همه مردم باید به سوی صندوق‌های رأی بشتابند. این صندوق رأی حق‌الناس است و رأی شما ملت حرف آخر را در ایران، منطقه و جهان خواهد زد.


- رای ما نه به کسانی است که می‎خواهند به قانون پشت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا