در دوران خفقان رژیم پهلوی از اسلام فقط سایه ای ...

در دوران خفقان رژیم پهلوی از اسلام فقط سایه ای مانده بود، ابهت ملی ما رنگ باخته و غیرتها همه درقمارخانه ها و محل های فساد به باد فنا می رفت. مراسم مذهبی با کنترل شدید مزدوران شاهنشاهی برگزار می شد تا مبادا جرقه ای از قیام عاشورا بنیان فساد شاهنشاهی را در هم بپیچد. در صحنه بین الملل، استعمار، سردمداران رژیم سلطنتی را بزرگ جلوه داده و از آنها طبل توخالی ژاندارم منطقه خلیج فارس را ساخته بود و کشور ما را مصرف کننده سلاحهای تولیدی خود نموده تا بازار تسلیحاتشان رونق داشته باشد. اگر قطعه ای از این ابزار نظامی خراب می شد اجازه فکر کردن برای ساخت آن را نمی دادند و حتماً می بایست از خارج برای ما تأمین می شد. در ظاهر کشوری مترقی و  پر زرق و برق بودیم اما امان از اهانت یک ایرانی به یک سگ آمریکائی. یعنی همان قانون کاپیتولاسیون.

ناگهان ورق برگشت سیدی از تبار روحانیت با پشتوانه اسلام پا در رکاب کرد و فریاد برآورد و همانند حسین بن علی (ع) از امربه معروف و نهی از منکر گفت؛ عملکرد شاهنشاهی را زیر سئوال برد و به پشتوانه مردم و تکیه بر وعده خدا هیمنه استعمار را شکست. حرفهایی زد که تا به آن روز کسی جرأت پرداختن آن در ذهنش را نیز نداشت.

آری روح ا... (ره) به اصلاح ساختار سیاسی و اداری و... قانع نبود و دلیل همه سیاهی ها را در اصل نظام شاهنشاهی می دید و یکسره اعلام کرد که شاه باید برود و نظام اسلامی جانشین آن شود.

مردم به جنب و جوش درآمدند و با پرواز در جولانگاه شهادت، نهال پرثمر انقلاب را با خون خود آبیاری کردند تا در سردی بهمن 57 بهار انقلاب به بار نشست و در سرزمین ایران، اسلام دوباره درخشیدن گرفت.

پس از این در سایه اسلام و با راهبری ولایت فقیه چه در دوران رهبری حضرت روح ا... (ره)و چه در زمان حاضر و    زعامت حضرت آیت ا... خامنه ای (مدظله العالی) سرافرازی، استعمار ستیزی، خودکفائی، روی پای خود ایستادن، خودباوری  شهادت طلبی، رونق علم و... همه و همه در ایران اسلامی احیا شد.

آری امروز در سی و هفتمین بهار انقلاب به عنوان پیشتاز جهان اسلام در مقابله با زورگویان و استعمارگران، پناهگاهی برای مظلومان و ستمدیدگان جهان هستیم.

از روشنگریهای انقلاب اسلامی طومار استعمارگران و زورگویان یکی پس از دیگری در هم پیچیده می شود و نهضت علمی جوانان ایران در سایه اسلام و مدیریت رهبری به بار می نشیند و هر روز شاهد دستیابی به قله های علومی هستیم که پیش از این به زعم استعمارگران برای ما دست نیافتنی بود. ما امروز در سی و هفتمین سالروز به بار نشستن خون شهدا افتخار داریم در کشوری زندگی کنیم که بیشترین انتخابات را برگزار کرده و مشارکت مردم را در سرنوشت خودشان داشته و از حیث دموکراسی دارای رتبه برتر جهان است.

پس قدر بدانیم و به امنیت و آسایش، سربلندی و اقتدار خود ببالیم و با مشارکت بیشتر در صحنه های انقلاب از جمله راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تنومند شدن درخت انقلاب سهم بیشتری داشته باشیم.

             روابط عمومي و اموربين الملل شهرداري يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا