یزدفردا"دومین جلسه شورای حفاظت آب با حضور فرماندارمیبد، مشاور مدیرعامل آب منطقه‌ای‌ استان و اعضای این شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 فرماندارمیبد در این جلسه با تأکید بر اینکه مصرف آب در این شهرستان بسیار حیاتی است بر تجدیدنظر در نوع کشت و آبدهی در بخش کشاورزی و مدیریت آن در صنایع گفت: مصرف آب در شهرستان در همه بخش‌ها باید مدیریت شود.

فلاح گفت: شرایط اقلیمی، خشک‌سالی و ماهیت صنعتی شهرستان میبد اقتضا می‌کند در حفظ منابع آب زیرزمینی و آب شرب دقت بیشتری به خرج بدهیم.

وی هوشمند سازی کنتورهای آب صنایع و بخش کشاورزی را یکی از راه‌های مناسب در مدیریت مصرف آب عنوان کرد و گفت: برداشت بیش‌ازاندازه آب از چاه‌های موجود باعث کاهش منابع آبی می‌شود و باید دستگاه‌های متولی با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های جدید مصرف آب در شهرستان را در همه بخش‌ها مدیریت کنند.

حسین فلاح بابیان اینکه 22 حلقه چاه روستایی و 82 حلقه چاه صنعتی در شهرستان میبد وجود دارد افزود: هرسال شاهد کاهش حدود 2 ونیم درصد منابع آب و افزایش 10 درصدی مصرف آب در شهرستان هستیم.

مشاور مدیرعامل آب منطقه‌ای‌ استان هم بابیان اینکه ما دنبال منابع آب شرب و باکیفیت هستیم خاطرنشان کرد: این ذخایر در شهرستان میبد و اردکان که در انتهای حوزه آب ریز دشت یزد اردکان قرار دارند در بخش منابع کیفی آب شربشان محدودیت‌هایی دارند و بخش عمده‌ای‌ از آب این شهرستان‌ها از خط انتقال آب از زاینده‌رود تأمین می‌شود و طبیعتاً در کنار آن باید منابع داخلی و زیرزمینی هم حفظ شود تا اگر وقفه‌ای در تأمین آب در خط انتقالی ایجاد شد منابع داخلی بتوانند مدت‌زمانی مردم در تأمین آب شرب دچار مشکل نشوند.

هوشمند سازی کنتورهای آب صنایع و کشاورزی و جداسازی آب شرب از فضای سبز از مهم‌ترین مباحث این جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا