سعیدفتحی سرپرست یزدفردا طبس / بسیج سازندگی طبس از ابتدای سال جاری تاکنون اقدام به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی، فرهنگی و آموزشی در سطح این شهرستان کرده است؛ از راه‌اندازی 107 کارگاه اقتصادی و احیای قنوات و آب‌رسانی سیار به روستاها گرفته، تا اعزام هزاران بسیجی در قالب گروه‌های جهادی و تیم‌های پزشکی به مناطق محروم طبس.

مجید کاظمی مسئول بسیج سازندگی ناحیه طبس در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 107 کارگاه شامل 86 کارگاه اقتصاد مقاومتی، 14 کارگاه مشاغل خانگی، 4 کارگاه خوداشتغالی، و 3 کارگاه صنایع تبدیلی در شهرستان طبس آغاز به کار کرده که برای ایجاد آن یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 16 و 18 درصد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین احداث 5 خانه عالم در روستاهای بهشت‌آباد، ازمیغان، مرغوب، ماودر و هودر، اجرای فونداسیون کتابخانه روستای اسفندیار، ساخت سردرب ورودی مسجد امام علی(ع) روستای ابراهیم‌آباد، رنگ‌آمیزی جداول در سطح روستاها و زمین ورزشی روستای کریت، تکمیل سرویس‌های بهداشتی مساجد روستاهای کریت، ابراهیم‌آباد و اصفهک و ساخت زمین‌های ورزشی روستاهای فهالنج و چیروک از جمله فعالیت‌های عمرانی بسیج سازندگی ناحیه طبس طی سال جاری است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه طبس بیان کرد: 3 هزار بسیجی در شهرستان طبس در قالب 156 گروه جهادی از ابتدای امسال برای کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی به اردوهای یک روزه اعزام شده و به انجام فعالیت‌هایی از قبیل لایروبی قنوات و انهار و هرس، کاشت و جمع‌آوری محصولات کشاورزی پرداختند.

وی ادامه داد: علاوه بر این 130 بسیجی در قالب 9 گروه جهادی به اردوهای هفت روزه در روستاهای تپه‌طاق، نایبند، دهشور، کریت، اصفهک، چیروک، فهالنج، محمد‌آباد، دستگردان، اسفندیار، مرغوب، عرب‌آباد و پیستان شهرستان طبس اعزام شده و در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی فعالیت کردند.

کاظمی افزود: همچنین 570 نفر دانش‌آموز نیز از ابتدای سال جاری در قالب اردوهای 10 روزه هجرت در 35 واحد آموزشی شهرستان طبس به فعالیت‌هایی از قبیل مرمت، رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی، نقاشی دیواری و... پرداختند.

وی یادآور شد: طی سال جاری با همکاری بسیج جامعه پزشکی 6 تیم پزشکی شامل پزشک عمومی و متخصص، بهورز و کارشناس بهداشت محیط به مناطق محروم و کم‌برخوردار دیهوک و دستگردان طبس اعزام شده‌اند که در نتیجه آن، 100 نفر به‌صورت رایگان ویزیت شدند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه طبس یادآور شد: احیا و مرمت قنات روستای پیستان، لایروبی چند استخر ذخیره آب کشاورزی در روستاهای دستگردان، چیروک، فهالنج و نایبند و بیش از 6 هزار متر لایروبی انهار در سطح شهرستان طبس از دیگر اقدامات انجام شده توسط این واحد است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های هسته‌های فلاحین یا طرح همگام با کشاورز، با همکاری کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان طبس در 8 پایگاه روستایی هسته شامل روستاهای کریت، فهالنج، بازگ، دستگردان، الله‌آباد، جمز، اصفهک و محمدآباد در عرصه‌های مختلف از قبیل سیفی‌جات و سبزی‌جات، زعفران، جو، گندم و خربزه با هدف علمی کردن کشاورزی و افزایش تولید در واحد سطح برگزار می‌شود؛ همچنین کمک به جمع‌آوری محصولات کشاورزی کشاورزان شهرستان طبس از جمله فعالیت‌های دیگر بسیج سازندگی است که توسط حلقه‌های صالحین و در قالب اردو‌های یک روزه برگزار می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیج سازندگی ناحیه طبس عملیات آبرسانی سیار به 71 روستای فاقد آب آشامیدنی این شهرستان را انجام می‌دهد که شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی به‌عنوان کارفرمای این طرح است.

وی ادامه داد: این عملیات از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 80 میلیون تومان هزینه اعم از سوخت، دستمزد رانندگان، تانکر اجاره‌ای و... داشته که عدم پرداخت این مبلغ از سوی شرکت آب و فاضلاب استان موجب بدهکار شدن بسیج سازندگی در سطح شهرستان شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه طبس عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی ویژه بانوان از قبیل خیاطی، قلاب‌بافی، روبان‌دوزی، گلیم‌بافی وکامپیوتر و اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان شامل قرآن و کلاس‌های اردویی ورزشی، کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، اعتیاد، افزایش موالید، کلاس‌های آموزشی عرصه‌های اقتصاد مقاومتی از قبیل ایجاد باغات و پرورش ماهی، بهداشت فردی و بهداشت محیط، و آموزش فقه بازار ویژه کسبه از جمله فعالیت‌های این واحد در در عرصه آموزشی است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی بصیرتی، مراسم دعا و نیایش و مراسم ولادت و شهادت ائمه(ع)، تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی مزار شهدا، فعالیت‌های فرهنگی اردو‌های جهادی از قبیل دیوارنویسی، آموزش احکام، اخلاق، نماز، برگزاری مسابقات ورزشی، کلاس‌های آموزش قرآن و ترتیل، حلقه‌های صالحین و مراسم افتتاحیه و اختتامیه اردوهای جهادی هفت روزه گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده توسط بسیج سازندگی ناحیه طبس است

گلشن










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا