مدیرعامل فیس بوک و همسرش طی نامه ای به دختر تازه متولد یافته اشان ۹۹ درصد از سهام فیسبوک خود را معادل چهل و پنج میلیارد اهدا کردند.

 
محمد حسین تقوایی زحمتکش : مارک زاکربرگ موسس فیسبوک و همسرش پریسیلا چان که به تازگی صاحب فرزند دختر به نام مکسیما(با نام مخفف «مکس») شده اند تصمیم گرفتند تا رسم پسندیده روز سه شنبه Giving Tuesday را به جای آورند. آن ها در روز سه شنبه اول دسامبر، یک نامه به مکس، دختر تازه متولد شده شان نوشته و در اقدامی ، ۹۹ درصد از سهام فیسبوک خود را اهدا کرده است.

ارزش این مقدار سهام برابر با ۴۵ میلیارد دلار است که به گفته زاکربرگ در مقایسه با تلاش ها و منابع به کار گرفته شده در این بخش، می تواند سهمی کوچک برای کمک به فعالیت های مرتبط با کودکان و کمک به آنها به شمار آید. همچنین او اعلام کرده که با راه اندازی مجموعه ای به نام موسسه خیریه چان زاکربرگ  قصد دارد تا فعالان کمک به مردم و کودکان را گرد هم آورده تا بتوان به بهترین نحو از پتانسیل موجود برای کمک به بهبود نسل آینده کودکان استفاده کرد. او هدف این مجموعه را آموزش های فردی، سلامت و مبارزه با بیماری ها، ایجاد ارتباطات بهتر بین مردم و تقویت اجتماعات عنوان کرده است. هدف از تاسیس این موسسه خیریه "پیشبرد توانایی های انسانی و ترویج مساوات" عنوان شده که توسط مدیرعامل فیسبوک اداره می شود.
قرار است 45 میلیارد دلار سهام زاکربرگ در طول دوران حیات او صرف امور خیریه شود. برای سه سال آتی قرار است سالانه 1 میلیارد دلار از این مبلغ صرف بنیاد ابتکار چان زاکربرگ شود.

محمد حسین تقوایی زحمتکش:

پست تاریخی مدیرفیس بوک در صفحه فیس بوکش!
زاکربرگ خبر تاسیس این موسسه خیریه را با پست «استتوسی» در فیس‌بوک اعلام کرد که تا بحال نزدیک به یک میلیون «لایک» گرفته است که در اصل نامه ای به دخترش است که در آن نامه از امید به آینده و تلاش آنها برای ساخت آینده بهتر سخن گفته است.

بخشی از نامه مدیرعامل فیس بوک به دخترش(ترجمه با برداشت آزاد)
با آنکه اخبار امروز تیتر های بد و نا امید کننده را بیشتر منتشر میکنند، اما دنیای ما از بسیاری جهات همچون فناوری، سلامت، ارتباطات و دانش نیز رو به پیشرفت است. برای دستیابی به این اهداف باید سرمایه گذاری و دیدگاهی بلندمدت ۲۵، ۵۰ یا حتی ۱۰۰ ساله داشت. فناوری نیز نقشی مهم داشته و در زمینه های مختلف با حرفه ای ها و متخصصین مستقل آن بخش در ارتباط باشیم. همچنین ما باید امروز ریسک های مختلف را بپذیریم تا با آموختن درس ها و اندوختن تجربیات، خود را برای آینده آماده کنیم.
آموزش شخصی سازی شده به هر فرد کمک میکند تا سریعتر آموزش های لازم را فرا گرفته و دیگر همانند قبل، همه افراد با اهداف مختلف سر یک کلاس درس با محتوای درسی یکسان قرار نگیرند. اینترنت نیز به ما کمک خواهد کرد تا حتی افراد حاضر در دوردست ها نیز بتوانند به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند. فناوری های مختلف برای انجام این کار از حالا در دسترس هستند و در آینده به خوبی آماده استفاده خواهند بود.
اینترنت به تنهایی راه حل تمام امور نیست و برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید از اجتماعی سالم نیز بهره برد تا از همان ابتدا کودکان به شکلی سالم و صحیح رشد کنند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا