دکتر محمد رضا صادقپور اظهار داشت: از جمله مهم ترین کارکردهای دامپزشکی نقش نظارتی این ارگان بر روند پرورش، حمل، کشتار و توزیع فراورده های خام دامی می باشد.

دکتر محمد رضا صادقپور اظهار داشت: از جمله مهم ترین کارکردهای دامپزشکی نقش نظارتی این ارگان بر روند پرورش، حمل، کشتار و توزیع فراورده های خام دامی می باشد. این نظارت ها به صورت دائمی در تمام ایام سال در جریان می باشد و تمامی واحدهای تحت پوشش دامپزشکی را شامل می شود. البته در طی مناسبت های خاص این نظارت ها تشدید می گردد. در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان یزد ذبح بهداشتی و شرعی دام های قربانی در ایام عزاداری محرم را تحت نظارت ویژه خود قرار می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ایام محرم اکیپ های بازرسی بهداشتی و شرعی ویژه این ایام ساماندهی و راه اندازی شده و بر روند ذبح دام های نذری عزاداران حسینی، نظارت نموده تا از حفظ سلامت شهروندان اطمینان حاصل نمایند. در همین راستا تعداد 12 اکیپ ثابت و 13 اکیپ سیار پیش بینی شده است تا با بهره گیری از 15 دکتر دامپزشک، 16 بازرس بهداشت گوشت و 11 ناظر شرعی، دام های قربانی را از هر نظر قبل و بعد از کشتار مورد بررسی قرار دهند.

این مقام مسئول در پایان به هیأت های محترم عزاداری توصیه نمود ضمن خودداری از ذبح دام ها در معابر عمومی، با در نظر گرفتن توصیه های دامپزشکی در حفظ سلامت خود و دیگر شهروندان کوشا باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا