در هفته دامپزشکی و در راستای بررسی راه کارهای بهبود کیفیت خوراک دام، نشست مشترک تشکل های مرتبط با خوراک دام و جمعی از مسئولین اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار شد.

در هفته دامپزشکی و در راستای بررسی راه کارهای بهبود کیفیت خوراک دام، نشست مشترک تشکل های مرتبط با خوراک دام و جمعی از مسئولین اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر حداد زاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد در رابطه با اهمیت خوراک دام در تولید دام سالم و تضمین کیفیت فراورده های خام دامی اظهار داشت: هر نوع فراورده خام دامی از قبیل گوشت، شیر، تخم مرغ و .... می بایست از انواع سموم و مواد اضافی عاری باشد و این مهم تنها با حفظ سلامت خوراک مصرفی دام ها میسر می باشد.

وی با اشاره به لزوم حضور مسئولان فنی در کارخانه ها و واحدهای تولید خوراک دام اشاره نمود و تصریح کرد: مسئولین فنی بعنوان نماینده امین سازمان دامپزشکی کشور نقش مهمی در نظارت بر تولید خوراک دام و حفظ سلامت این محصول بر عهده دارند. بر این اساس حضور مسئول فنی دامپزشکی در کارخانه های تولید خوراک دام ضرورت دارد.

در ادامه نشست دکتر متوسل الحسینی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد به تشریح مشکلات موجود در زمینه سنجش باقی مانده های دارویی در خوراک دام پرداخت و خاطر نشان کرد: اجرای کامل دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر رعایت قوانین GMP در کارخانجات خوراک دام و به کار گیری دامپزشک به عنوان مسئول فنی برای تضمین سلامت تولیدات کارخانه الزامی می باشد.

در همین راستا دکتر پورمیرزایی مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان یزد اصول GMP در کارخانه تولید خوراک دام و استانداردهای لازم در رابطه با تولید و فراوری این محصول را برشمرد و نقاط بحرانی و خطراتی که می تواند کیفیت و سلامت خوراک دام را تحت الشعاع قرار دهد را برای شرکت کنندگان در این نشست تشریح کرد.

در پایان تمامی مسئولین حاضر در جلسه بر لزوم تشکیل انجمن صنفی متشکل از تمامی دست اندرکاران صنعت تولید خوراک دام تاکید کرده و خواستار هماهنگی هر چه بیشتر صاحبان صنایع تولید خوراک دام و به کارگیری هر چه بهتر اصول و استانداردهای سازمان دامپزشکی در این زمینه شدند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا