یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی برای شهروند همدانی مزاحمت ایجاد کرده بود، خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ " امینی" با اعلام این خبرافزود: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی در فضای مجازی ،موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتاهمدان در ادامه گفت:در تحقیقات مشخص شد مزاحمت ها در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل و با ویرایش و اضافه کردن متون توهین آمیز به تصویر شاکی و انتشار آن برای دوستان و آشنایان او بوده است.

این مقام انتظامی افزود: باانجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای پلیسی،فردی با هویت معلوم شناسایی و بااخذ دستور از مقام قضایی طی انجام عملیاتی دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد:متهم درابتدا هر گونه ارتباط خود را با قضیه انکار ولی در مواجهه با مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده انگیزه خود را کینه قبلی به دلیل ارتباط شغلی با متهم عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان توصیه هایی به شهروندان ارائه کرد.

-    تصاویر شخصی خود را در اختیار افراد غیرقابل اعتماد قرار ندهید.

-    برای نرم افزارهای شبکه های اجتماعی رمز عبورهای قدرتمند انتخاب کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا