یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا مازندران از انهدام باند بزگ کلاهبرداری پیامکی و سرقت اینترنتی خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر گفت : در پی مراجعه زنی به پلیس فتا استان مازندران و طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ارسال پیامکی مبنی بر برنده شدنش در طرح همراه اول به مبلغ 15 میلیون وی  به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب، رمز دوم حساب بانکی وی را فعال و مبلغ 97میلیون و400 هزار ریال وجه نقد از موجوی حساب وی را سرقت کرد.

محمدنژاد افزود : پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های تخصصی متهمان را که علاوه بر کلاهبرداری از شاکی اقدام به سرقت از ده ها نفر با همین روش و شگرد کرده بودند را شناسایی کنند .

سرهنگ محمد نژاد همچنین تصریح کرد : اعضای این باند که اهل شهر ری تهران بوده اند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شدند .

رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد : متهمان در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به کلاهبرداری وسزقت از حساب های بانکی افراد  با همدستی یک زندانی محکوم به قتل عمد اعتراف کردند .

محمدنژاد درادامه اظهار داشت : متهمان که چندین فقره سرقت وکلاهبرداری از افراد در چندین استان کشور از جمله استان های گیلان، اصفهان، گلستان، البرز، تهران اعتراف کرده بودند در اظهارات خود گفتند ؛ باارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن افراد در طرح همراه اول و سفر عتبات عالیات برای مالباختگان ، آنان را جهت واریز وجه، به حسابشان به پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حساب آنان را فعال و یا با فریب آنها، وجوه را از حسابشان سرقت و پس از چندین انتقال، سرانجام به حساب های جعلی در اختیار خودشان واریز می کردند .

رئیس پلیس استان مازندران در خاتمه به شهروندان استان هشدار داد:

برای پرداخت و انتقال وجه به حساب نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک   نمی باشد.

برای هرگونه انتقال وجه فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CVV2 ، تاریخ انقضاء و ...) نمی باشد.

و قصد پیامک هایی که ارسال اطلاعات بانکی نظیر رمز دوم عابر بانک را با عناوین و شگردهایی مانند برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها درخواست می کنند، فقط کلاهبرداری است ، پس هرگزنباید  به این پیامک ها اعتماد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا