یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا همدان از شناساییو دستگیریفردیکه تصاویر شخصیشهروند همدانیرا در شبکه هایاجتماعیمنتشر کرده بود، خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:"سرهنگ  امینی" با اعلام این خبر گفت: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانیمبنیبر انتشار تصاویر شخصیویدر یکیاز  شبکه های اجتماعی تحت موبایل و خدشه دار شدن هیثیت وی، موضوع ضمن تشکیل پرونده دردستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد فردی ناشناس با ساختن پروفایلی با نامی غیر متعارف تصاویر شاکی پرونده را به اشتراک گذاشته است و بنابر اظهارات خود شاکی تصاویر زیادی را  از وی در اختیار دارد و تصویر پروفایل را هر روز تغییر می دهد.

این مقام انتظامی افزود: باانجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای پلیسی، فردی با هویت معلوم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده عنوان کرد که قبلا با شاکی همکلاسی بودم و طی چندین مرحله بیرون رفتن، عکس هایی یادگاری با گوشی شخصی از وی گرفتم که قرار بود آن ها را حذف کنم ولی پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و قطع رابطه با وی اقدام به ساخت این پروفایل و انتشار تمام تصاویر قبلی نمودم.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد:

-     تصاویر شخصی و خانوادگی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

-     گوشی تلفن همراه محل مناسبی برای ذخیره اطلاعات وتصاویر خانوادگی نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا