یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :با تلاش ماموران پلیس فتا فارس شخصی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کرده بود ، شناسایی و دستگیر شد .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:رئیس پلیس فتا فارس با بیان این خبر گفت: جوان 30 ساله شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی مدعی شد از طریق شبکه اجتماعی بی تالک با دختری آشنا می شود که خانواده اش در ایران نبوده و با عمویش در یكی دیگر از استان های كشور زندگی می کند.

سرهنگ سید موسی حسینی تصریح كرد: شاكی در ادامه اظهارات خود بیان كرد كه با ارسال تصاویر شخصی این دوستی اینترنتی نزدیک تر شده و قرار می شود مراسم خواستگاری با حضور خانواده ها در شیراز جنبه رسمی به خود بگیرد.

وی افزود: روز مراسم خواستگاری دختر مورد نظر با ارسال پیامی ادعا می کند خودرو عمویش در جاده خراب شده و برای تسویه حساب تعمیرگاه به مبلغ شش میلیون ریال نیازمند است.

این مقام انتظامی گفت: شاكی نیز مبلغ خواسته شده را واریز می نماید اما پس از آن تنها پل ارتباطی آنها که شبکه اجتماعی بی تالک بوده است، توسط خانم جوان مسدود می گردد.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: با تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم آغاز و در نهایت با بررسی های فنی و تخصصی متهم که مرد جوانی 29 ساله بود را شناسایی و دستگیر كردند .

سرهنگ حسینی افزود: در تحقیقات مشخص شد متهم با پرسه زدن در شبکه های اجتماعی و با استفاده از مهندسی اجتماعی قربانیان دیگری نیز داشته است که با وعده های مختلف آن ها را فریب داده است.

وی گفت:  متهم در پایان انگیزه خود را از این عمل مجرمانه سرگرمی عنوان کرده که با دریافت تصاویر مختلف از خانم های جوان در فضای سایبری اقدام به کلاهبرداری می كرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا