حمید صادقی مقدم

یزدفردا:حمید صادقی مقدم"این سوال مردم از مسئولین است: مشکل تصفیه خانه فاضلاب یزد کی حل می شود؟

 یکشنبه گذشته، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد واشکذر، در جمع خبرنگاران استان، از تصفیه خانه فاضلاب یزد به عنوان یک معضل نام برد وبا اشاره به نارضایتی واعتراضات جدی مردم در نشستهای مختلف با وی، اعلام کرد: در زمینه انتقال پساب موجود در منطقه، دستگاه‌های متولی از جمله موسسه کوثر، متاسفانه پیگیری جدی انجام نداده‌اند وبا گذشت چندین سال تا کنون حتی یک لیترآن انتقال داده نشده است.

وی سپس از تعیین مهلت ولغو مجوز در صورت عدم اقدام مناسب،سخن به میان آوردوادامه داد:علاوه بر موسسه کوثر، 10 شرکت دیگر هم مجوز انتقال پساب گرفته‌اند و این مصوبه تنها روی کاغذ است و بعید است به جایی برسد.

 اینها نشانگر یکی از بی‌برنامگی‌هایی است که طبق گفته جوکار، در یزد مشاهده می‌شود و الان چند سالی است که با این وضعیت روبرو هستیم.

با توجه به موارد فوق الذکر، به نظر می رسد نخستین قدم در جهت منافع عموم مردم به خصوص اهالی شهرهای شاهدیه، زارچ،اشکذروقسمتی از شهر یزد، تصمیم گیری در برکناری مدیریا مدیران ناکارآمدی است که وظایف خود را بر اساس ضوابط ومقررات انجام نداده اند وبا سهل انگاری وبی توجهی به مشکلات ناشی از پشه وبوی لجن وتعفن تصفیه خانه فاضلاب شهریزد که چند سالیست دهها هزارنفر از جمعیت ساکن در شهرهای مذکور را به ستوه آورده وزندگی را در این ماه مبارک رمضان وگرمای سوزان فصل تابستان به کام زن وکودک وپیر وجوان تلخ کرده است،همچنان به صندلی مدیریت دوست داشتنی خود چسبیده و تکیه زده اند ومدیران مافوقشان تاکنون نه تنها ایرادی به آنها نگرفته اند بلکه خواسته یا ناخواسته برعملکرد ضعیف وناکارآمدشان مهر تایید نیز زده اند که بی تردید هم در این دنیا وهم در آخرت باید پاسخگو باشند.

دومین قدمی که باید برداشته شود عذرخواهی فردیا افراد سهل انگار ومسئولیت ناشناس از مردم است.

کسانیکه که کار مهم مکان یابی تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد را در دهه 80 بر عهده گرفتند وبا انتخاب محل نامناسب فعلی آنهم نزدیک مناطق مسکونی، عمدا یا سهوا ضوابط ومقررات راکه قطعا به نفع مردم رقم خورده است زیر پا گذاشتند و آرامش وسلامتی اهالی شهرهای یادشده را به مخاطره انداختند .

از طرف دیگربنا به گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری مهر: علی اسلامی(مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب یزد) در برخی مصاحبه های خود به صراحت اعلام کرده که با سمپاشی و برخی اقدامات دیگر، می توان پشه و مگس را در این منطقه کنترل کرد اما بوی نامطبوع، چاره ای ندارد و انجام کاری برای رفع این موضوع از توان ما خارج است.

 ضمن تشکر از این اظهار نظر منصفانه، به فرد یا افرادیکه که فقط نیمه پر لیوان را می بینند وبا اظهارات کذب، سعی در توجیه اشتباهات گذشته دارند توصیه می شود از دیدن نیمه خالی لیوان غفلت نکنند زیرا زیا ده روی دردیدن نیمه پر لیوان موجب شده که گاهاً از آن طرف بام بیفتیم.  

واما سومین وآخرین قدمی که برداشتن آن توسط دولت باعث زدودن غبار نارضایتی وافسردگی از چهره مردم منطقه می گرددوبه قول امام جمعه فرهیخته زارچ، از آن باید به عنوان اقدامی اساسی و منطقی در جهت سلامتی ورفاه حال مردم که حق قانونی آنهاست یاد کرد: برچیده شدن تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد و انتقال آن به نقطه ای مناسب دردل کویر می باشد که امید است این خواسته مردمی هر چه زودترمحقق گردد.

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا