جلسه کمیته بیماریهای خاص استان با دستور کار ارائه گزارش از روند پیشرفت اجرای مصوبات آخرین جلسه کمیته در سال گذشته، ارائه گزارش از فعالیت های مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در رابطه با آزمایش های بیماران هموفیلی و نیز ارائه گزارش از روند اهداء عضو و پیوند اعضاء در استان توسط واحد فرآهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه 27 خردادماه اولین جلسه کمیته بیماریهای خاص استان در سال جاری با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و جمعی از اعضای کمیته در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
در این جلسه " مجید جوادیان زاده " مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ضمن بیان اینکه در سال گذشته برنامه ریزی های بسیار خوبی در خصوص بیماریهای خاص در استان صورت گرفته گفت: در سال گذشته کمیته بیماریهای خاص در همه شهرستان های استان به ریاست فرمانداران به منظور رسیدگی جدی به موضوع بیماران خاص شکل گرفت.
وی در ادامه اظهار داشت: به علت عدم آشنایی لازم در مورد بیماریهای خاص در سال گذشته بحث گفتمان سازی در مورد بیماری های خاص صورت گرفت تا بتوان این مشکل را در سطح استان مرتفع سازیم و ساکنین استان را با انواع این بیماریها و نحوه جلوگیری آن در نسل های بعدی آشنا نماییم .
دبیر کمیته بیماریهای خاص استان تصریح کرد: سعی و تلاش ما از سال گذشته تا کنون بر این است که یک برند سازی مناسب در خصوص بيماران خاص در استان داشته باشیم و بر اساس آن استان یزد را به عنوان شهر دوستدار بیماران خاص در سطح کشور معرفی نماییم.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه اقداماتی که در زمینه بیماری های خاص شکل می گیرد باید به صورت نظاlم مند باشدگفت: امیدواریم که در سال جاری نيز با همت و پشتکار همه اعضا موضوع بیماری های خاص به صورت نظام مند پیگیری شود.
گفتنی است که در ادامه جلسه هر یک از اعضا ضمن ارائه اقدامات صورت گرفته خود در خصوص بیماریهای خاص به بیان مشکلاتی که در مسیر پیشگیری و درمان این بیماری ها در بین افراد جامعه است پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا