یزدفردا:عضو شورای شهر تهران درباره حادثه‌ای که منجر به مرگ عمویش شد، گفت: به زودی جزییات این مساله را با خبرنگاران در میان خواهم گذاشت.

به گزارش ایسنا، هادی ساعی صبح امروز در جلسه علنی شورا در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها پیرامون مرگ عمویش، گفت: این اتفاق اولین بار نیست که رخ داده است و برای اظهارنظر نهایی، منتظر کارشناسی پزشکی قانونی هستیم و حتما از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
 
وی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌های مختلف گفت: به زودی جزییات این مساله را با خبرنگاران در میان خواهم گذاشت.
 
این عضو شورای شهر از بیان جزییات در این مورد خودداری کرد و گفت: در حال حاضر نمی‌توانم درخصوص این مساله چیزی بگویم، چراکه این اتفاق برای خانواده من رخ داده و ممکن است فکرهایی در این مورد شود اما امیدوارم فکری به حال این اتفاقات شود تا دیگر شاهد بروز اینگونه حوادث در شهر نباشیم.
 مرگ مشكوك عموی ‌هادی ساعی در درگیری
 

درگيري خونين ‌هادي ساعي و عمويش با پيمانكاران شهرداري در نهايت با مرگ پايان يافت. عموي ٦٠ ساله تكواندوكار معروف كشورمان، پس از درگيري با پيمانكاران شهرداري به طرز مشكوكي جان باخت و پرونده‌اي را پيش روي بازپرس دادسراي جنايي قرار داد.

به گزارش شهروند، ساعت ٢ بعد از ظهر روز ١٢ فروردين به ماموران پليس خبر رسيد كه مردي ٦٠ ساله در يك باشگاه سواركاري به طرز مشكوكي جان باخته است. خيلي زود كارآگاهان به همراه حسين پور، بازپرس شعبه ٥ دادسراي جنايي تهران راهي محل حادثه شدند تا در اين‌خصوص تحقيقات لازم را انجام دهند. با حضور ماموران مشخص شد كه مرد ميانسالي به طرز مشكوكي به کام مرگ فرو رفته است.

تجسس‌ها نشان داد كه اين باشگاه سواركاري متعلق به ‌هادي ساعي، تكواندوكار معروف كشورمان است كه عمويش پس از درگيري با پيمانكاران شهرداري به طرز مشكوكي جان باخته است. ماجرا از اين قرار بود كه وقتي شهردار منطقه ١٢ از اين باشگاه ديدار كرده بود، متوجه شد كه زباله‌هاي درون سطل از سوي ماموران شهرداري به بيرون منتقل نمي‌شود و مسئولان باشگاه خودشان بايد اين زباله‌ها را تا بيرون باشگاه حمل كنند. شهردار پس از اطلاع از اين موضوع بلافاصله با ماموران شهرداري همان منطقه تماس گرفته و از آنها خواسته بود تا براي حمل زباله به باشگاه بيايند. وقتي پيمانكاران شهرداري براي انتقال زباله‌ها به اين باشگاه رفته بودند به دليل نارضايتي با ‌هادي ساعي و عمويش درگير شده بودند.

شاهدان ماجرا در تحقيقات به ماموران گفتند: «اين دو پيمانكار شهرداري كه يكي راننده و ديگري هم كارگر بود، پس از اينكه با عموي‌ هادي ساعي درگير شدند، از داخل ماشين خود چوب برداشته و اين درگيري را بيشتر كردند. آنها به جان هم افتاده بودند كه در نهايت عموي‌ هادي ساعي نقش زمين شد و جان خود را از دست داد. در این درگیری همچنين هادي ساعي با ضربه چوب از ناحيه پا به شدت مصدوم شد.» بنابراين جسد به پزشكي قانوني منتقل شد تا علت اصلي مرگ مشخص شود.‌ هادي ساعي نيز براي مشخص شدن ميزان مصدوميتش به پزشكي قانوني منتقل شد.

همچنين كارآگاهان پس از اطلاع از اين حادثه به دستور بازپرس، دو پيمانكار شهرداری را به اتهام قتل شبه عمد بازداشت كردند، اما اين اين دو پيمانكار هرگونه دخالت در مرگ مرد ميانسال را انكار كردند.»

این درحالی است که تحقيقات نشان می‌دهد عموي‌ هادي ساعي دارای عارضه قلبي بود. تحقيقات درخصوص اين پرونده تا اعلام نظريه پزشكي قانوني و مشخص شدن علت مرگ همچنان ادامه دارد و تا آن زمان نمي‌توان مقصر اصلي اين حادثه را مشخص كرد.

 

بازداشت ۲نفر در رابطه با فوت عموی هادی ساعی

بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران ٢نفر را در رابطه با فوت عموی هادی ساعی بازداشت کرد.


هادی ساعی- عضو شورای شهر تهران- صاحب باشگاه سوارکاری در منطقه٢٢ شهرداری تهران است و عموی او نیز همانجا مشغول به کار بود. مشکل از آنجا آغاز شد که کارگران شهرداری زباله‌های اسطبل را جابه‌جا نمی‌کردند تا این‌که ساعی موضوع را به شهردار یکی از نواحی منطقه٢٢ اطلاع داد و شهردار نیز از پیمانکار خواست اقدامات لازم را انجام دهد اما کارگران وقتی به محوطه رفتند به‌دلیل زیادی زباله‌ها با عموی هادی ساعی درگیر شدند. در جریان این درگیری عموی ساعی جانش را از دست داد.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این مرد قبلا سکته کرده و از نارسایی قلبی رنج می‌برد و در درگیری نیز ضربه‌ای به او وارد نشده بود بااین‌حال پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد. حسین‌پور، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران در این‌باره گفت: هنوز نتیجه استعلام از پزشکی‌قانونی به دست ما نرسیده است. تا زمانی که نتیجه کارشناسی‌های پزشکی قانونی مشخص نشود، نمی‌توان درباره قتل‌بودن یا نبودن حادثه و همچنین علت اصلی فوت این فرد اظهارنظر کرد. حسین‌پور همچنین با بیان اینکه دونفر در ارتباط با این حادثه بازداشت هستند، گفت: از هادی ساعی نیز در این زمینه تحقیقات به عمل آمده است.

در همین حال ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران درباره حادثه فوت عموی هادی ساعی گفت: میان عموی ٦٠ساله هادی ساعی و پیمانکاران شهرداری که وظیفه جمع‌آوری زباله و رفت‌و‌روب را دارند درگیری لفظی رخ داد که بر اثر این درگیری فشار عصبی بر وی وارد و با بروز سکته قلبی فوت شد.

او در پاسخ به این سوال که سال گذشته مرحوم چراغی در درگیری با عوامل پیمانکار شهرداری کشته شد و چرا باید درگیری میان پیمانکاران شهرداری و شهروندان دوباره تکرار شود، گفت: حادثه سال گذشته پیچیده و مغرضانه‌تر بود و پیمانکاران شهرداری به قصد درگیری و ضرب‌و‌شتم به ماجرا ورود پیدا کردند که چنین قضیه‌ای محکوم است و باید با آن برخورد شود، اما درگیری لفظی اتفاقی است که معمولا در همه‌جا و حتی سایر دستگاه‌ها نیز رخ می‌دهد مثلا ممکن است میان کارمندان باجه درگیری لفظی ایجاد شود و ما نمی‌دانیم میان عموی ساعی و پیمانکاران چه گذشته است.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید در زمان برگزاری مناقصه شرایطی را لحاظ کند تا پیمانکاران علاوه‌بر شرایط عمومی لازم موظف باشند به‌تعهداتی عمل کنند تا بنابر آن افراد متدین، سالم و دارای اخلاق‌حسنه را به‌کار بگیرند.

قناعتی گفت: این موضوع می‌تواند در شورای شهر پیگیری شود تا شهرداری به‌دنبال استفاده از پیمانکارانی باشد که علاوه ‌بر داشتن شرایط عمومی در حوزه تخصصی و فنی موضوعات عمومی و تربیتی را نیز لحاظ کنند. او گفت: پیمانکاران با شهروندان در ارتباط هستند و تکریم شهروندان از طرف دستگاه‌های اجرایی برای اعضای شورا حائزاهمیت است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا