یزدفردا"امام جمعه مشهد گفت: در لوزان توافقی صورت نگرفته و مساله درباره یک بیانیه است.

 
به گزارش ایسنا، سیداحمد علم‌الهدی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: مذاکره در لوزان بر روی اصولی که قرار است نسبت به آن توافقی صورت گیرد، مطالبی را آقایان ما در داخل می گویند و مطالبی را نیز آمریکایی‌ها و این‌ها باعث ایجاد دغدغه‌هایی برای بعضی از عزیزان شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ما در نظام‌مان ولی‌امر داریم، تصریح کرد: ما به آقایانی که به مذاکره رفتند اعتماد داریم، اینان هرچه می‌گویند مسلمان هستند و مورد اطمینان مقام عظمای ولایت، اما طرف مقابل شیطان بزرگ است که به اظهار نظر می‌پردازد.
 
علم‌الهدی ادامه داد: اگر امر بر این شد که ما حرف شیطان را بپذیریم یا مسلمانی که مقام معظم رهبری می‌گوید "من به او اطمینان دارم"، قطعا ما حرف او را می‌پذیریم.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه بیانیه سوئیس دارای اعتبار صد درصد بین‌المللی نیست، خاطرنشان کرد: این بیانیه بین خودشان است و صدور آن به معنای توافق‌ نیست، الان هم نه آنهایی که دنبال توافق هستند باید خیلی خوشحال باشند نه آنهایی که دغدغه توافق را دارند، نگران، در حال حاضر کل قضیه یک بیانیه است.
 
وی با اشاره به بده و بستان‌های مذاکرات ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: ما اورانیوم 20 درصد غنی‌شده‌ای که داشتیم داده‌ایم، سانتریفیوژ نسل 3، 4 و 5 ما در حال توسعه بود که آن را دادیم، آب سنگین اراک هم که در حد تولید پولوتنیوم بود متوقف شد، حالا باید در مقابل این داده‌ها چیزی بستانیم اما فعلا توافقی نشده که ببینیم چه دادیم و چه گرفتیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما از اصولمان چیزی نباید به طرف مقابلمان بدهیم، ادامه داد: اصول نظام و انقلابمان را نباید در مذاکرات خرج کنیم، این اصول قابل معامله و قابل داد و ستد نیستند. نگرانی ما نیز همین است که به جایی نرسیم که از اصولمان در مذاکرات بگذریم.
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا