سیدحسین پایدار اردکانی
چه به صورت، چه به سیرت، هر گاه او را می بینم، به یاد بزرگ مرد انسان ساز این دیار، معلم اخلاق، حضرت آیت الله خاتمی(ره) می افتم. بانویی است از تبار مهر و عشق و عرفان و برخواسته از خانواده ای که خوبیها را همه یکجا دارند. بزرگترین دختر خانواده ایست که  اردکانیها و استان یزدیها، قسم راستشان، نام آنهاست و به اصطلاح، پشت سرشان نماز میخوانند.
یادم هست از قدیم، هروقت سر و کار اهل خانواده و در و همسایه به پرسیدن سوالات شرعی  می افتاد، یک نام بود که بر زبانشان جاری میشد. میگفتند: تلفن حاج فاطمه خانم خاتمی را بگیرید و سوال کنید.
از همان کودکی برایم جای تعجب داشت که  در شهری که حوزه علمیه پربار و علمای روحانی به نامی دارد که هر کدام در جای خود، منشاء خیر و اثر بوده و هستند، چگونه یک بانو، مرجع طرح سوالات شرعی و پاسخگویی به مردم در زمینه مباحث دینی و فقهی است؟
بانویی که قرآن پژوه نمونه کشور است و در کارنامه افتخارات خود، تاج نورانی انتساب به خانواده معظم شهدا را بر سر دارد و افتخارش این است که مادر شهیدی است از تبار نور و رحمت.
حاجیه سیده فاطمه خانم خاتمی را کسی نیست که در اردکان و استان یزد به خیر و نیکی و مردم داری و محبت و انسان دوستی و تلاش در جهت آگاهی بخشی و نشر مفاهیم ارزنده دین مبین اسلام و  گسترش آیات و روایات قرآنی و برگزاری جلسات و گردهماییهای اجتماعی، دینی، سیاسی و مردم محور نشناسد.
بانویی که در کنار پرداختن به رفع جزئی ترین مشکلات و گرفتاریهای شرعی، اجتماعی ، معیشتی و کاری مردم، همواره پناه و پشتیبان آنان و چونان مادری دلسوز و خواهری فداکار و امین در خدمت جامعه بوده و هست.
اما این روزها، این بانوی فداکار از تبار خاتمی ها، سخت محتاج دعای خیر و توسل شما به درگاه خدای یکتای بی همتاست تا رنج بیماری را پشت سر گذارد و در پناه رحمت و برکت باریتعالی که به واسطه قلبهای سرشار از محبت شما مردم و نیایشهای از سر لطف و اخلاصتان فراهم خواهد آمد، بار دیگر صحت و تندرستی، قرین وجودش گردد و بتواند چونان گذشته در کنار همشهریان و هم استانیهای شریف و نجیب خود، بار مسئولیت اجتماعی و تلاش در جهت آگاهی بخشی و ادای دین به مردم را بر دوش کشد.
بیایید هر کجا که هستیم ، دستهای نیایش را به درگاه باریتعالی دراز کنیم و با مدد از روان پاک و طیبه شهدا و روح بلند و طاهر و ملکوتی معلم اخلاق حضرت آیت الله حاج سید روح الله خاتمی(ره) ، از او بخواهیم که بانوی صلابت و ایثار و مهربانی دیارمان را بار دیگر تندرست و شاداب، به میان ما بازگرداند که سخت محتاج شیرزنانی هستیم اینچنین وارسته، پارسا، با صلابت و خیرخواه در حق مردم.آمین یا رب العالمین


مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا