محمد رضا شوق الشعراء

پیامک رئیس جمهور به چه دردی می خورد!؟

بعد از محمود، امید و پیام حسن (روحانی)، با پیامک آمد!!!
در حالیکه همزمان با آغاز سال نو، رئیس جمهور، حسن روحانی، همچون دیگر روسای جمهور پیشین ایران، سال نو را با «لبخند» از صدا و سیما و شبکه های مختلف، به مردم ایران تبریک گفت، بازهم در راستای تکریم و احترام به ملت، در چند روز گذشته پیامک تبریک رئیس جمهور برای اقشار مختلف مردم بصورت گسترده ارسال می شود، و اما یکی از هم ولایتی های ساده و خوش باور ما که سخت بعد از «حیرت زدگی»، «امیدزده» شده بود، می گفت(« وقتی پیامک رئیس جمهور محترم آمد، عجیب «نور» امید در دلم «تاریکم» روشن شد، آنقدر که بدهی انباشته «گاز» و «آب» و «برق» را فراموش کرده و و در حالیکه از خوشحالی سر از پا نمی شناختم و صد مرحبا و آفرین به این «تدبیر» مشاوران محترم رئیس جمهور محترم می گفتم، پیامک رئیس جمهور را برداشتم و سینه انداختم جلو و بردم قصابی محل و گفتم:« این پیامک را بگیر و یک شقه گوشت بده!» قصاب خنده ای کرد و گفت:«نمی شود!» گفتم: «لااقل یک کیلو بده!» بازهم خندید و گفت :«نمی شود!» گفتیم:« پا درد دارم، لااقل یک استخوان قلم بده!» ساطور را که برد بالا، دلخور از اینکه قصاب محل پیام بیست و چهارم خرداد و پیامک رئیس جمهور را درک نکرده، رفتم سوپری محله که همیشه روزنامه های اینورها را می فروخت، قیافه ای گرفتم و گفتم: «این پیامک رئیس جمهور مال تو، یک گونی برنج و یک شانه تخم مرغ بده!» خندید و گفت«نمی شود» گفتیم:« برنجش را نده، لاقل یک شانه تخم مرغ بده!» بازهم با کمال پر رویی پوزخند زد و گفت «نمی شود!» گفتیم:« یکی تخم هم نمی شود» چشم غره ای رفت و گفت :«پوسته اش می شود! می خواهی!؟» عصبانی از اینکه سوپری محل پیام عمق دار بیست و چهارم خرداد و پیامک رئیس جمهور را درک نکرده هیچ! ، متلک هم بارمان کرده بود رفتم نانوایی، نانوا هم که پیام را درک نکره بود، و در دوره اصولگرایان نیز همچون دوره اصلاح طلبان نانش را می پخت، در حالیکه بشارت گران شدن نان را در بعد از تعطیلات می داد، جلوی مشتری ها سکه یک پولمان کرد و حتی یک لقمه نان هم نداد، و میوه فروش محل، موز و پرتقال و نارنگی و سیب که هیچ، حتی یک دانه چغندر هم کف دستمان نگذاشت. وقتی خواستم برگزدم خانه، با خود گفتم این پیامک را به گدای کور محله بدهم، که از خنده غش رفت و چشمهای بسته اش را باز کرد و هقت تا تلفن همراه از جیبهایش بیرون آورد و گفت:« تو اگر یکی داری، من در حال حاضر هفتا دارم، حال تو بیا یکی از این پیامها را بگیر و راه رضای خدا و خیرات اموات و صدقه سر خودتو و خانواده ات، یک هزار تومانی به من کور عاجز کمک کن!» ... اینک ساعتهاست که دارم در همه شهر می چرخم، تا یکنفر که پیام بیست و چهارم خرداد و پیامک رئیس جمهور را فهمیده و درک کرده پیدا بشود و پیامک رئیس جمهور عزیز و محبوب را بگیرید و یک چیزی بهمان بدهد، اما هنوز کسی پیدا نشده و قبول نکرده،) نخواستیم ناامیدش کنیم، «گفتیم پیامک رئیس جمهور را بردی بازار و پیش مغازه دارها!؟ خب اشتباه کردی. قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر جوهری» هیجان زده گفت:« پس چیکار کنم!؟» گفتیم:« هیچی صبر کن ادارات دولتی باز شود، پیامک را بردار برو پیش استاندار و فرماندار و معاونین استاندار و مدیران کل ادارات شهر و استان» و او خوشحال پیامکش را برداشت و رفت تا روزی که ادارات باز شد، برود سراغ مدیران دولت! و حال تا آن روز ...تبصره اول: پی نوشت
اپراتورها وجهی بابت ارسال پیامک‌های تبریک نوروز روحانی دریافت نمی‌کنند
در آستانه فرا رسیدن سال نو از صبح روز پنجشنبه برای هموطنان با عنوان روحانی پیامکی جهت تبریک سال نو ارسال شده و در حال ارسال است.
به گزارش (ایسنا)، در متن این پیام آمده است: "نوروز سرشار از شادی و امید را برایتان آروزمندم. حسن روحانی رییس‌جمهور"
یک منبع اگاه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «این ابتکار عمل از طرف دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان به کار رفته است» گفت: این پیامک از سوی رییس‌جمهور ارسال شده است و ابتکاری است که برای بار اول در کشورمان از سوی یک رییس‌جمهور برای شادباش به تک تک هموطنان رخ داده است.
وی تاکید کرد: هیچ یک از اپراتورها وجهی از نهاد ریاست جمهوری بابت هزینه ارسال پیامک دریافت نخواهند کرد و همه آن‌ها به صورت اسپانسر این کار را انجام داده و می دهند.
وی توضیح داد: در موقع دریافت پیام، مشترک، نام روحانی را بالای پیامک، جای شماره تلفن می‌بیند و این اطمینان را به او می‌دهد که این پیامک منبعی موثق دارد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا