محمدرضا تابش نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي مي گويد:مجلس خودش جايگاه وشاني دارد

مثلث آنلاین : بحث تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس همچنان مورد توجه محافل خبری و سیاسی است .

برخی تحلیلگران و ناظران مسایل سیاسی معتقدند که اگر چنین فراکسیونی تشکیل شود معدالات درونی پارلمان با تغییرات مهمی مواجه می شود . حتی برخی بر این بر این باورند که چنین رویدادی می تواند موجبات ائتلاف دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان را هم پدید آورد .
پیش از این ابراهیم نکو که از فعالان تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس است به در گفت‌وگو با هفته‌نامه مثلث گفته بود: «درحال حاضر 140نفر برای عضویت در فراکسیون اعتدال اعلام آمادگی کرده‌اند.» وی درباره موافقت رئیس‌جمهور با تشکیل فراکسیون حامی ‌دولت در مجلس تاکید می‌کند: «ما یک جلسه در خدمت آقای روحانی بودیم و به این موضوع و تشکیل حزب فراگیر اعتدال هم اشاره کردیم که ایشان رد نکردند. در واقع ایشان مخالفت خودشان را اعلام نکردند.» وی در عین حال مخالفت رئیس مجلس را با تشکیل فراکسیون حامی ‌دولت نظر شخصی وی می‌داند و معتقد است: «لاریجانی تلاش می‌کند رهروان ولایت از اکثریت نیفتد چرا که در صورت تشکیل اعتدال بیشترین اعضا از فراکسیون رهروان ولایت خواهند بود و تعدادی از نمایندگان فراکسیون اصولگرایان هم به این فراکسیون خواهند پیوست.»
 اما محمدرضا تابش نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي امروز در گفتگو با مثلث آنلاين گفته است : مجلس خودش جايگاه وشاني دارد لذا نمي خواهد نماينده دولت ساخته يا مطيع دولت درست شود .وي تاکيد مي کند:هراقدامي که بتواند بين دولت و مجلس تعامل ايجاد کند و مشکلات را کاهش دهد ، پسنديده است .
ادامه اين گفتگو را در ذيل بخوانيد:
 
آقاي دکتر!نظرشما درباره تشکيل کميته مشترک ميان دولت و مجلس چيست؟
هراقدامي که بتواند بين دولت و مجلس تعامل ايجاد کند ، مشکلات را کاهش دهد و تفاهم و خدمتگزاري را در راستاي  خدمت به مردم افزايش دهد پسنديده است حال اين اقدام ازسوي جناح رقيب دولت يا طرفدار دولت باشد ،شايسته و خوب است.
 
آيا تشکيل اين کميته به معناي منتفي شدن تشکيل  فراکسيون اعتدال است؟
من نمي دانم بايد از کساني پرسيد که به دنبال تشکيل چنين فراکسيوني هستند.بايد از آنها پرسيد که آيا از تصميم خود منصرف شده اند يا نه. 
 
گفته مي شود 140نماينده براي فراکسيون اعتدال ثبت نام کرده اند ؟
اما من نمي دانم درملاقات فراکسيون رهروان ولايت با آقاي روحاني چند نماينده حضور داشتند.!اين مساله مشخص شود شايد پاسخ سوال شما هم روشن شود.
 
آيا اين کميته مشترک ميان دولت ومجلس مي تواند  جلوي تشکيل هرفراکسيون جديدي که به نوعي حامي دولت باشد را بگيرد؟
خير.ممکن است فراکسيون جديدي شکل بگيرد.
 
شما موافقيد فراکسيون جديد درمجلس درحمايت از دولت شکل بگيرد؟
چنين چيزي مطرح نيست .بحث تعامل في مابين دولت و مجلس مطرح است چراکه مجلس خودش جايگاه وشاني دارد لذا نمي خواهد نماينده دولت ساخته يا مطيع دولت درست شود البته دولت نيز چنين توقعي ندارد و شان نماينده ها هم اينگونه نيست که بخواهند چنين فراکسيوني را تشکيل دهند اما هرچه تعامل بين دو قوه بيشتر باشد کارمردم بهتر انجام مي شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا