به مناسبت هفته منابع طبیعی، همایش علمی با عنوان "رد پای اکولوژی" با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در دانشگاه اردکان برگزار شد.

“ محمدرضا تابش" در این مراسم تشریح وضعیت زیست کره زمین و با بیان اینکه امروزه محیط زیست به شدت در معرض تهدید به انواع آلودگی ها شامل هوا،آب، صوتی، پسماند، امواج، نور و غیره است اظهار داشت:خطرناکترین تهدید کره زمین،بارگزاری بیش از ظرفیت محیط زیست ذکر کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی به ناهنجاریهایی که به محیط زیست آسیب می رساند پرداخت و گفت: منابع ارزنده زمین صرف معاش زیست مطلوب انسانها می شود در حالیکه انسان منشأ اصلی آلودگی های محیط زیست به شمار می رود.

نماینده مردم اردکان همچنین تاریخچه موضوع« اکولوژی» را مطرح کرد و گفت: عوارض مسائل زیست محیطی بر خلاف مسائل اقتصادی در درازمدت تأثیرات سوء خود را نمایان می کند.

عضو هیأت امنای دانشگاه یزد در ادامه به وضعیت موازنه منفی و مثبت کشورهای مختلف جهان به لحاظ اکولوژیکی پرداخت و تأکید کرد: تاکنون در خصوص مسائل زیست محیطی  کنفرانس ها و اجلاس های متعددی در سطح جهان شکل گرفته و معاهدات مختلفی هم به امضاء رسیده اما در عمل شاهد نتایج ملموسی در بهبود وضعیت محیط زیست نبوده ایم.

عضو کمیسون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین اصلاح الگوی مصرف منابع و به ویژه منابع آب را مورد تأکید قرار داد و فرهنگ سازی همه دستگاه های مرتبط در این خصوص را خواستار شد.

در این مراسم که مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند از 25 نفر از دانشجویان برتر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه محیط زیست اردکان افتتاح شد.

نهالکاری توسط دانشجویان و مسئولان نیز از دیگر برنامه های مراسم هفته منابع طبیعی در اردکان بود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا