سرپرست استانداري يزد در ديدار با پرسنل معاونت برنامه‌ريزي استانداري: كاهش امور موازي و تسريع در تصميم‌گيري‌ از مزيت‌هاي ادغام سازمان مديريت و برنامه‌ريزي است
سرپرست استانداري يزد در ديداري درون‌سازماني با حضور در ساختمان شماره 2 استانداري يزد با پرسنل معاونت جديد برنامه‌ريزي استانداري ديدار كرد و با آنها به گفتگو پرداخت.
سيد عليرضا نبوي زاده در اين ديدار با بيان اين كه به واسطه رابطه تنگاتنگ كاريم با حوزه معاونت برنامه‌ريزي با اين معاونت بيگانه نيستم گفت: به بحث‌هاي تخصيص اعتبارات، تنظيم موافقت‌نامه و مسائل مختلف بودجه‌ريزي به خاطر سنخيت كارم در حوزه عمراني آشنا هستم و از نزديك در جريان امور مرتبط با اين معاونت تازه‌ تاسيس كه قبلا در قالب سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مشغول به فعاليت بود، قرار دارم.

وي با اشاره به بحث ادغام سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در استانداري‌ها، گفت: به نظر مي‌رسد اجرايي شدن اين طرح زمينه‌هاي كاهش امور موازي، تسريع در تصميم‌گيري‌ها و سرعت بخشيدن به جذب اعتبارات را فراهم آورد. نبوي‌زاده افزود: استانداري به عنوان نهادي پاسخ‌گو در بسياري از موارد به واسطه نداشتن ابزارهاي لازم در زمينه برنامه‌ريزي‌هاي استان، نمي‌توانست آنچنان كه بايد، جوابگوي شهروندان باشد.

 وي سپس به مشكلات ناشي از تبادل موافقت‌‌نامه اشاره كرد و گفت: هر سال مشكلات مرتبط با تبادل موافقت‌نامه‌ها و زمان‌بر شدن اين فرآيند گريبان‌گير دستگاه اجرايي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و استانداري بود كه اين مسئله هزينه‌هاي زيادي را به همراه داشت و به خوبي نشان‌دهنده وجود مشكلاتي اساسي و ريشه‌اي در سيستم بود كه بحث ادغام سازمان مديريت در قالب يك معاونت در استانداري تا حدود زيادي اين مسئله را مرتفع كرده است.

نبوي‌زاده با بيان اين كه در موافقت‌نامه بايد پروژه به صورتي شفاف و با حجم عملياتي مشخص تعريف گردد خواستار توجه دستگاه‌هاي اجرايي به اين مسئله شد.

سرپرست استانداري يزد به بحث بودجه‌ريزي در معاونت برنامه‌ريزي اشاره كرد و گفت: قبل از هر چيز در مسئله تخصيص بودجه و اعتبارات، دانستن اين كه هر يك از دستگاه‌هاي اجرايي در چه جايگا‌هي قرار دارند و براساس برنامه‌هاي ميان‌مدت و بلندمدت كشوري چه اهدافي را دنبال مي‌كنند ضروري به نظر مي‌رسد چرا كه در غير اين صورت اين احتمال مي‌رود اعتبارات در جهتي غير از آنچه كه برنامه‌هاي استاني و كشوري پيش‌بيني كرده‌اند هزينه شود. وي با بيان اين كه در مسئله بودجه‌ريزي مي‌بايد اهداف هر سازمان را لحاظ كرد از دستگاه‌هاي اجرايي خواست در اين رابطه دقت لازم را مبذول دارند.

وي در بخشي از سخنانش سرمايه‌گذاري را بحثي مهم و جدي در معاونت برنامه‌ريزي ارزيابي كرد و گفت: به نظر مي‌رسد بحث سرمايه‌گذاري و جهت‌گيري اين مقوله در استان نياز به سامان‌دهي و برنامه‌ريزي ويژه‌اي داشته باشد كه معاونت

برنامه‌ريزي در اين رابطه وظيفه خطيري دارد چرا كه يزد از منظر اقبال به سرمايه‌گذاري جزء استان‌هاي برتر كشور به حساب مي‌آيد. سرپرست استانداري يزد با بيان اين كه جهت‌دهي درست و مناسب به سرمايه‌گذاري، نيازمند توجه ويژه به پتانسيل‌ها، قابليت‌ها، ظرفيت‌ها و محدوديت‌هاي در استان است به سفر اعضاي هيات دولت به يزد اشاره كرد و افزود: يكي از بركات اين سفر، شناسايي نقاط قوت و محدوديت هاي استان بود كه در قالب چندين سند تهيه و تنظيم گرديد و مصوبه‌هاي هيات دولت نيز بر مبناي همين اسناد تهيه شد.

نبوي‌زاده با اشاره به اين كه در اين سند مهم‌ترين سياست‌هاي اجرايي و راهبردي استان در پنج بخش امور توليدي، زيربنايي، اجتماعي و فرهنگي، سرمايه‌گذاري، اشتغال و كارآفريني تدوين شد ادامه داد: به عنوان نمونه براي امور توليدي 16 قابليت از قبيل موقعيت ويژه جغرافيايي استان، وجود صنايع بزرگ صنعتي، وجود ذخاير عظيم آهن و زغال سنگ، سابقه ديرينه استان در امر تجارت و بازرگاني، قابليت‌هاي صادراتي استان و ... تعريف و تدوين گرديد. بر همين منوال تنگناها و محدوديت‌هاي توليدي كه ازعمده‌ترين آنها مي‌توان به كمبود شديد آب در استان اشاره كرد نيز مشخص شد. وي اين اتفاق را يكي از بركات مهم سفر اعضاي هيات دولت به استان عنوان كرد كه طي آن نقاط قوت و محدوديت‌هاي استان براساس كاري كارشناسي شده مشخص و تحت اسنادي جداگانه همينك در اختيار همه دستگاه‌هاي اجرايي قرار دارد و مسير آينده استان را تا حدود زيادي مشخص مي‌كند.

نبوي زاده با بيان اين كه بحث سفر اعضاي هيات دولت به استان بايد در معاونت برنامه‌ريزي سامان‌دهي، پيگيري و مديريت شود خاطرنشان كرد: سفرهاي استاني اعضاي هيات دولت از آن جهت كه در اين سفرها به خواسته‌هاي منطقه‌اي توجه ويژه‌اي صورت مي‌گيرد حائز اهميت است بدين نحو كه درخواست‌هاي مناطق در هيات دولت مطرح و به عنوان مصوبه ارائه مي‌شود. اين در حالي است كه تا قبل از دولت نهم نيازها و درخواست‌ها بيشتر از كانال‌ بخش‌ها به دولت ارائه مي‌شد.

سرپرست استانداري يزد در پايان به طرح سهميه بندي بنزين اشاره كرد و گفت: نزديك به چهل درصد از جمعيت كشور را روستاييان تشكيل داده‌اند كه اكثرا نيز فاقد خودرو و وسيله نقليه مي‌باشند لذا يارانه‌اي كه در اين رابطه به سوخت اختصاص مي‌يافت به صورت عادلانه توزيع نمي‌شد كه با سهميه‌بندي بنزين گام ديگري در جهت عدالت‌محوري و توسعه متوازن كشور برداشته شده‌است.

نبوي‌زاده به ايجاد دولت الكترونيك اشاره كرد و افزود: توزيع كارت‌هاي هوشمند سوخت گام بلندي در جهت تحقق دولت الكترونيك مي‌باشد چرا كه هم‌اكنون آمارهاي دقيق و به روز شده‌اي در اختيار دستگاهها قرار گرفته است. وي ابراز اميدواري كرد برخي از مشكلات به وجود آمده در اين رابطه به زودي مرتفع گردد.

شايان ذكر است؛ سرپرست استانداري يزد در ادامه اين ديدار به گفتگو با پرسنل معاونت برنامه‌ريزي پرداخت و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات اين حوزه قرار گرفت.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا