آيين تجليل از خبرنگاران استان يزد با حضور مدعوين خانه مطبوعات يزد و بدون حضور مردم روز چهارشنبه در هتل سنتي اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، امام جمعه حومه شهر يزد در اين مراسم ، با گراميداشت ياد شهيد "محمود صارمي" خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ، كاركرد رسانه‌ها در جامعه را فراتر از ساير نهادهاي فرهنگي اعلام كرد.

حجت‌الاسلام "سيد كاظم مدرسي" ، با بيان اينكه قرآن كريم به‌عنوان منشا خبر در اختيار بشريت قرار گرفته‌است ، گفت: رسانه‌ها در زمينه اطلاع‌رساني، توسعه اطلاعات ، معلومات و آموزش ، فعاليت گسترده‌اي دارند.

وي افزود: رسانه‌ها بايد در محدوده رسالت خود در زمينه ايجاد شور و نشاط بين اقشار مردم و روان درماني جامعه تلاش بيشتري داشته باشند.

امام جمعه حومه شهر يزد اظهار داشت: رسانه‌هايي كه مخاطبان بيشتري دارند تاثير فراواني در افكار عمومي جامعه دارند.

وي همچنين در ادامه سخنانش ،حق جويي،حق گويي،رعايت اخلاق ، نقد منصفانه و پرهيز از بي‌ادبي ، آشوب طلبي و دو دستگي را ويژگي‌هاي يك رسانه ايده‌آل و مطلوب دانست.

حجت‌الاسلام مدرسي با اشاره به اينكه رسانه‌ها بايد اخبار خود را با دليل و مستند به مردم ارائه كنند، گفت: متاسفانه در برخي موارد شاهدانتشار اخبار غيرواقعي در جامعه هستيم كه اذهان عمومي را متشنج مي‌كند.

وي همچنين بر ايجاد تنوع در مطبوعات استان يزد تاكيد كرد و افزود: براي توسعه و گسترش رسانه‌ها بايد حمايت‌هاي لازم از طرف مسوولان استان‌بخصوص اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شود.

رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز يزد نيز در اين جلسه با گراميداشت ياد شهيد صارمي ، بر نقش مهم خبرگزاري‌ها در اطلاع‌رساني شفاف براي اقشار مختلف جامعه تاكيد كرد.

" محمدجواد دهقاني " با اشاره به پيوند ايثار و گذشت با حرفه خبرنگاري گفت: صارمي در مزار شريف افغانستان به دست گروهي متحجر و مخالف آگاهي به شهادت رسيد ، كه اين نشان‌دهنده تاثير اطلاع رساني و آگاهي بخشي و ترس مخالفان از تفكر و انديشه اسلامي است.

وي ، با تاكيد بر بالا بردن سطح علمي خبرنگاران استان يزد ، از ايجاد دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين استان در آينده نزديك خبر داد.

در استان يزد حدود ‪ ۶۰‬نشريه مجوز چاپ دارند كه از اين تعداد ‪ ۲۷‬نشريه چاپ و منتشر مي‌شود.

‪ ۱۷‬مردادماه سالروز شهادت "محمود صارمي" خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي بدست مخالفان آگاهي در مزار شريف افغانستان ، روز "خبرنگار" نامگذاري شده است .

يزدفردا :لازم به ذكر است هر ساله مراسم اين روز با برنامه ريزي توسط خانه مطبوعات يزد و بصورت نيمه خصوصي برگزار مي گردد  و بهتر است كه اين روز را نيز روز مطبوعات البته مدير مسئولان و مسئولان حكومتي بدانيم .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا