معاون فرهنگي وزير كار و امور اجتماعي  در دفتر استانداري يزد با سرپرست استانداري ديدار كرد .

يزدفردا "وي با اشاره به انتخاب كارگران مبتكر برگزيده در سال گفت: كارگران نمونه، سالانه در سطوح مختلف كارگاهي، استاني و كشوري انتخاب مي‌شوند و در ايام روز كارگر از آنها تجليل به عمل مي‌آيد.

معاون فرهنگي وزير كار و امور اجتماعي با اشاره به رشد تحصيلي قابل توجه كارگران برگزيده در سال‌هاي اخير، اين رشد علمي را قابل توجه ارزيابي كرد و افزود: در هجدهمين همايش كارگران برگزيده كشور، نزديك به 85 درصد از كارگران منتخب، داراي تحصيلات دانشگاهي بودند كه اين مسئله جاي خوشحالي دارد.

وي سپس از آموزش، اشتغال، تشويق كارگران به ابداع و حمايت از آنها، فراهم آوردن خدمات رفاهي براي كارگران و تقويت قوانين و مقررات مربوط به قانون كار به عنوان شاخصه‌هاي ارزيابي كارگاه‌هاي نمونه نام برد و افزود: با همكاري اداره كار و امور اجتماعي يزد 14 واحد نمونه اين استان در سال گذشته انتخاب گرديده‌اند و طي مراسمي كه به ميزباني كارخانه يزدباف صورت خواهد پذيرفت از خدمات اين بنگاه‌هاي نمونه تجليل به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگي وزارت كار و امور اجتماعي با بيان اين كه قناعت، سخت‌كوشي و انضباط كاري در محيط‌هاي كاري يزد مفهومي ريشه‌دار و نهادينه شده است خاطرنشان كرد: واحدهاي كارگاهي و كارگران يزدي هميشه از جايگاه ويژه‌اي در محيط كارگري كشور برخوردار بوده‌اند و از آنها به نيكي ياد مي‌شود.

وي در پايان با اشاره به توجه ويژه دولت نهم به مسئله مسكن، خواستار توجه ويژه به قشر كارگر در اين رابطه شد.

سرپرست استانداري يزد نيز در اين ديدار با اشاره به جايگاه فرهنگ اسلامي در محيط‌هاي كاري و تاثير رعايت آنها در افزايش بهره‌وري گفت: به نظر مي رسد در انتخاب كارگاه‌هاي نمونه در نظر گرفتن مبناي اسلامي و الگوهاي ديني بتواند به گسترش اين فرهنگ متعالي در محيط‌هاي كارگري كمك شاياني كند.

سرپرست استانداري يزد با اشاره به طرح واگذاري زمين با اجاره 99 ساله: اجرايي شدن اين طرح، حاشيه‌نشيني را به شدت كاهش مي‌دهد.



سيد عليرضا نبوي‌زاده با اشاره به مسئله مسكن، آن را از اولويت‌هاي مهم كاري دولت نهم برشمرد و افزود: در صورت نهايي شدن طرح زمين با اجاره 99 ساله، قيمت زمين از قيمت تمام شده مسكن حذف خواهد شد و بسياري از مشكلات متقاضيان زمين به منظور ساخت مسكن مرتفع خواهد گرديد.

وي با بيان اين كه تاكنون 115 تعاوني مسكن محلي به منظور واگذاري زمين‌هاي مذكور در استان يزد داير شده است ادامه داد: به منظور پيگيري نحوه اجراي دقيق اين طرح در استان، هر هفته كارگروه مسكن تشكيل و پيرامون مسائل مرتبط با اين طرح، رايزني‌هاي لازم صورت مي‌پردازد. سرپرست استانداري يزد با اشاره به اين كه زمين‌هاي قابل واگذاري به متقاضيان در حال شناسايي و مطالعه آماده سازي است گفت: به نظر مي‌رسد در صورت تحقق واگذاري زمين با اجاره 99 ساله، حاشيه‌نشيني و ساخت و سازهاي خارج از محدوده شهري به شدت كاهش يابد.

نبوي‌زاده در پايان خواستار توجه ويژه‌ همه مسئولين به كوچك‌سازي دولت و گسترش خصوصي‌سازي منطبق با اصول اصل 44 قانون اساسي كه از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ گرديده، شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا