اينترنتي هاي استان خواستار اطلاع رساني دقيق در خصوص سازماندهي كارت ها اينترنت يزد هستند.

به گزارش خبر نگار يزدفردا "چندي پيش در يك اقدام هماهنگ سازمان نظام صنفی رايانه‌ای استان یزد طي مصوبه‌اي تصميم به ساماندهی کارت‌های اينترنت در استان گرفت

و بر اساس اطلاعيه منتشر شده توسط اين سازمان با توجه به مصوبه کمیته اینترنت سازمان نظام صنفی رايانه‌ای استان یزد که در تاریخ 4 مرداد ماه 1385 و به منظور ساماندهی و نظم بخشیدن به روال عرضه و توزیع کارت اینترنت در بازار یزد به تصویب رسید، کلیه کارت‌های متفرقه اینترنت مربوط به کلیه شرکت‌های اینترنتی در یزد، حداکثر تا پایان روز 31 مرداد از بازار جمع آوری شده و کارت اینترنت متحد الشکل با عنوان کارت اینترنت یزد توسط کارگروه کمیته اینترنتی در بازار عرضه خواهد شد.

حال اين سئوال در ذهن اكثر كاربران اينترنت نقش بسته اين مصوبه آيا از پشتوانه قانوني برخوردار است يا خير ؟

و با توجه به اعلام اين سازمان مبني بر :عرضه و فروش هرگونه کارت اینترنت مربوط به هر شرکتی به غیر از کارت اینترنت یزد که از طریق کمیته اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای توزیع خواهد شد، غیر قانونی و ممنوع خواهد بود.

سئوالي ديگر مطرح خواهد شد و آن اين است كه :آيا نظام صنفي رايانه اي استان بر اساس قانون مي تواند اينگونه قوانيني را وضع نمايد يا خير ؟

خبر نگار ما در ادامه مي افزايد : عليرضا صادقي دبير انجمن رايحه سبز يزد نيز  با ارسالي نامه اي خطاب به مهندس حميدرضا قمي زاده رئيس سازمان نظام صنفي رايانه استان يزد در آغاز سومين سال فعاليت آن سازمان ، خواستار اطلاع رساني بهتر و مناسب در خصوص طرحها و برنامه هاشد. 

انجمن رايحه سبز در قسمتي از نامه خود آورده است : در كنار عدم اطلاع رساني دقيق و كامل بحث شايد شايعه شده افزايش آنهم به ميزان 3000 هزار ريال براي استفاده حداقل يكساعت آنهم در روز فقط مي باشد در حالي كه دولت خبر از كاهش هزينه اينترنت آنهم به ميزان 30 درصد داده است. همناطور كه مي دانيد كه اين اقدام در صورت واقعيت يافتن (و درظاهر طرح ساماندهی کارتها) باعث ايجاد مشكلات - نارضايتي و دلسردي از استفاده بيشتر و مناسب از دنياي سودمند و قابليت دار IT می شود.

در ادامه اين  نامه آمده است: البته صحت افرايش قيمت اينترنت و نحوه اجراي اين طرح نياز به اطلاع رساني درست از سوي جنابعالي و ساير همكاران می باشد و در سايت آن سازمان هم كلي گوئي در اين خصوص صورت شده دارد و اميد آن داريم درحالي كه جامعه به سمت فرهنگ استفاده بيشتر همراه با آگاهي از استفاده درست از تكنولوژي مي رود توجه جدي داشته باشيم متوليان نظارت و سازماندهي خدمات IT زمينه خدمات بهتر و قيمت مناسب را به گونه اي فراهم نمايند كه رضايت مندي شركت ISPها همراه با خدمت مطلوب و مصرف كنندگان كه درصد بالائي دانش آموزان، دانشجويان و خانواده ها هستند بوجود آيد.

انجمن رايحه سبز (N.G.O) در پايان نامه اشاره نموده است: اميدواريم فرهنگ استفاده بهتر و نحوه بهره گيري شايان از دنياي وب به شكل شايسته و مناسب در جامعه نهادينه شود و بعنوان كالائي ارزشمند در سبد خانوار ايراني و يزدي از جايگاه مناسب برخوردار شود.

يزدفردا :آمادگي خود را جهت ارائه نظرات كاربران و مسئولين نظام صنفي را اعلام مي دارد

اخبار مرتبط :

ساماندهی کارت‌های اينترنت در يزد


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا