يزدفردا "مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي  پيرامون سفر خاتمي و وضعيت اصلاحات در يزد  بيانيه اي صادر نمودند .

به گزارش گروه سياسي اجتماعي يزدفردا در اابتداي اين بيانيه آمده است "خاتمي آمده بود. کسي که هشت سال حامل اميد هاي ما بود در درون حاکميت. او "فردايي بهتر براي ايران اسلامي" را طلب مي کرد و ما نيز به پايش ايستاده بوديم.

در ادمه بيانيه مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي آمده است "حضور خاتمي ياد آور حماسه اي شگرف بود. حماسه حضور و انتخاب. انتخاب تحمل به جاي تنگ نظري، انتخاب تسامح به جاي سختگيري و انتخاب رحمت و مهر به جاي خشونت و قهر. حضور خاتمي فرصتي بود براي کنار هم نشستن دوباره و باز انديشي آنچه در اين چند ساله بر جريان اصلاح طلبي در يزد رفته است.

بر اساس گروه سياسي اجتماعي يزدفردا در ادامه اين بيانيه ضمن اعلام موجوديت دوباره اين مجمع آمده است "در اين شرايط مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي به عنوان اولين حزب سياسي در استان و پيشگام حرکتهاي اصلاح طلبانه پس از چند سال سکوت و با توجه به شرايط حساس کنوني بر خود لازم مي داند نکاتي را به عرض همشهریان عزيز برساند:

در ادامه اين بيانيه روي سخن خود را با صاحبان قدرت نموده و آورده است "مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي بر اين عقيده است که حرکت اصلاحي و انديشه اصلاح طلبانه مردم ايران حرکتي اصيل و مردمي است و بر همين اساس همواره در پي تحقق شعارهاي خود که همانا آزادي، دموکراسي و بسط و گسترش نهاد هاي مدني و... است خواهد بود. مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي نيزخود را بخشي از بدنه عظيم حرکت اصلاحي در ايران مي داند و در راه رسيدن به اين آرمانها از هيچ تلاشي فرو گذار نخواهد کرد. هشدار می دهیم دستاوردهاي حرکت اصلاحی مردم که نتيجه تلاش مستمر و پيگيرو پرداخت هزينه هاي مادي و معنوي بسياري ازدانشجويان وفعالين سياسي و اجتماعي در سطح ملي و منطقه اي بوده است اينک وجه المصالحه صاحبان قدرت سیاسی-اقتصادی شده است. 

بر اساس همين گزارش   مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي  ضمن انتقاد از نحوه برگزاري مراسم حضور سيد محمد خاتمي در يزد  آورده اند :با نگاهي گذرا به تحولات روي داده در چند سال اخير در سطح استان دو نکته قابل توجه است: اول کمرنگ شدن نقش جریان اصیل اصلاح طلبی و دوم افزایش قدرت سیاسی و اقتصادی افرادی که بیشترین نقششان در اصلاحات تصاحب امکانات و مصادر حکومتی بوده است. اینان همواره با برائت از فعالیت سیاسی و اصلاح طلبی در مجامع عمومی، با آینده نگری و پیشبینی بازگشت اصلاح طلبان به قدرت، به دنبال ارائه شخصیتی اصلاح طلب از خود در نظر رهبران این جریان برامده اند.
اين افراد براي رسيدن به اهداف خود از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد . تضعيف و نابودي جنبش دانشجويي به عنوان يک حرکت اصلاحي پيشرو، تلاش در جهت از ميان برداشتن نهادهاي مدني نو پا که سنگ بناي جامعه مدني شمرده مي شوند، استفاده از فضاي سياسي به عنوان يک ابزار جهت رسيدن به منافع اقتصادي گوشه اي از تلاشهاي اين جريان است .
اينان حتي ازخاتمي نيز نگذشتند و شخصيت اورا دستاويز اهداف و مقاصد خود قرار دادند و ديديم که با همه ادعاي خود از برگزاري يک مراسم آبرومند و در شان آن بزرگوار عاجز بودند. 

به گزارش گروه سياسي اجتماعي يزدفردا اين مجمع در ادامه بيانيه خود ضمن رد هرگونه ارتباطات قومي و خانوادگي  با اصلاح طلب بودن افراد  متذكرشدند "اصلاح طلبی و اصلاح طلب بودن در رفاقت و قومیت افراد متجلی نخواهد شد. معیار اصلاح طلبی موضعگیریها و رفتار سیاسی شفاف است. مدیریت اصلاح طلبانه نیز مدیریتی مردم سالار و توسعه گراست. لذا توجه به این نکته ضروری است که هرچند دولت نهم در صدد حذف کامل جریان اصلاح طلبی از کلیه مصادر حکومتی برامده اما لزوما به صرف برکناری افراد در این دولت نمی توان رای به اصلاح طلب بودن آنان داد. 

مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي با عذر خواهي از مردم و اقاي خاتمي به خاطر عدم برگزاري مراسم در خور شان ايشان آورده اند " به نظر ما آنچه در استقبال از رييس جمهور سابق شاهد بوديم در شان اين مرد دوست داشتني و مردم خوب يزد نبود. هرچند حضور مردم دراین مراسم قابل قیاس با استقبال چندی پیش از رییس جمهور فعلی نیست اما انتظار ما برگزاري استقبالي زيباتر و باشکوه تر از اين بود. مقایسه ای میان این مراسم و برنامه های مشابهی که در گذشته از سوی مجمع دانشجویان برگزار شده نشان از این دارد که اگر متولیان برگزاری مراسم به حقیقت در مسیر اصلاح طلبی گام برمی داشتند و هدف پیشبرد اصلاحات را در سر داشتند، مراسمی به مراتب شایسته تر را شاهد می بودیم.

مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي ضمن عذر خواهي از مردم شريف يزد و جناب آقاي خاتمي خود را پاسدار آرمانها و ارزشهاي اصلاحات دانسته و در اين راه در مقابل هر گونه انحصارطلبي و خود کامگي ايستادگي خواهد کرد .

مجمع دانشجويان و فارغ التحصيلان يزدي در پايان با پيشنهاد باز شدن دايره بسته اصلاحات آورده اند :نتيجه آنکه بر اين باوريم هنوز هم راه برون رفت کشورمان از غرقاب مشکلات و وضعيت ناگوار کنوني بستري جز اصلاحات مردمسالارانه و رو به جلو ندارد اما تحقق آرمانهاي اصلاح طلبي نيز جز با نقد جدي و بازسازي نيروهاي اصلاح طلب ممکن نيست. در اين مقطع لازم است به نحوي شايسته حلقه بسته مدعيان اصلاحات شکسته شده و با حضور شايستگان و پيشروان اين عرصه نسبت به دوباره سازي اين تفکر ريشه دار اقدام گردد.

يزدفردا

اخبار مرتبط در يزدفردا "

 دارالعباده يزد، دارالمؤمنين كاشان و خاتمي؟!
تاریخ : سه شنبه 09 مرداد 1386 - بعدازظهر 09:53

 انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد يزد نامه سرگشاده اي خطاب به اقاي خاتمي صادر نمودند
تاریخ : پنجشنبه 04 مرداد 1386 - بعدازظهر 02:51

 گزارش تصويري و حواشي سفر سيد محمد خاتمي به يزد(اختصاصي يزدفردا ) اصلاحي
تاریخ : چهارشنبه 03 مرداد 1386 - بعدازظهر 10:48

 سيد محمد خاتمي امشب در جمع مردم يزد گفت: بايد به مردم محبت كنيم نه كه امنيت انان را به هم بزنيم و بر هم زدن امنيت مردم در مكتب اسلام و ديني ما جائي ندارد
تاریخ : چهارشنبه 03 مرداد 1386 - بعدازظهر 09:48

 خاتمي امروز در جمع مردم يزد سخنراني مي‌كند
تاریخ : چهارشنبه 03 مرداد 1386 - بعدازظهر 03:05






  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا