پارک ویژه معلولین وسالمندان دریزد احداث می گردد 

يزدفردا : به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد در سی وششمین جلسه این شورا مقرر شد که جهت رفاه حال افراد معلول وسالمند ، یکی ازپارکهای سطح شهر انتخاب شده و مناسب سازیهای لازم برای عبورومرور و استفاده افرادمعلول وسالمند در آن صورت گیرد، همچنین شهرداری مکلف شد پیاده روهای سطح شهر را برای رفت و آمد افراد معلول بخصوص نابینایان مناسب سازی نماید.

این گزارش حاکی است ایجادتاکسی تلفنی ویژه معلولین نیزازدیگرمصوبات این جلسه بود براساس این مصوبه سازمان تاکسیرانی یزد مکلف شد با همکاری انجمنهای معلولین و بخش خصوصی نسبت به انجام این مصوبه اقدام نماید. .

 براساس این گزارش رحیمی نسب مدیرکل سازمان بهزیستی استان به اتفاق معاونتهای اجتماعی ، توانبخشی ، مشارکتها و امور پیشگیری و فرهنگی در این جلسه حضوریافتند.

مدیرکل سازمان بهزیستی ضمن ارائه گزارش عملکرد بهزیستی استان اظهارداشت : با توجه به افزایش جمعیت سالمند ، به امکانات خاصی برای سالمندان نیازداریم وبایدتمهیداتی اتخاذشودتامراکزدرمانی، توانبخشی ، ورزشی، رفاهی وتفریحی ویژه سالمندان احداث شود و درجهت سلامت و شادابی این قشر ازجامعه گام برداریم .

 تا در آینده که قریب به 25% از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند با مشکل روبرو نشویم .

وی با اشاره به چالش های بزرگی که این سازمان با آن روبرو است مخصوصاٌ در بحث معلولیتها و آمار بالای معلولیت زایی و همچنین تبعات بسیار زیاد معضلات اجتماعی چون طلاق، اعتیاد، کودکان خیابانی، زنان آسیب دیده، دختران فراری و افزایش سن ازدواج خواستار همفکری ومساعدت مسئولین استان ، شورای شهر و شهرداری جهت افزایش سطح فرهنگ جامعه و آگاهی دادن به مردم شد .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا